CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 9

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat yang bukan ISLAM.

Hari ni aku nak masuk dapur. Sempena cuti ni kan, barulah ada peluang nak masuk dapur. Kat asrama tinggi melangit mana ada dapur weh. Bersabar jela makan makanan yang kurang sedap. Sedap lagi masakan omak den. Tapi mak ai tak nak masak. Hari ni dia melapor diri kat sekolah baru. Sedih? Masih kecewa lagi. Nak tahu kenapa sedih? Sila baca entry ini.

Okeh masuk mood memasak sekarang. Hari ni aku masak Ayam kicap versi MR. Versi orang lain aku tak tahulah. Hehe

Bahan:
Ayam dipotong kecil.
Halia beberapa hiris.
Bawang besar setengah biji.
Bawang putih dua ulas.
Kicap.
Garam.
Cili merah dan hijau.
Kacang panjang.
Minyak.
Tepung jagung.

Cara-cara:
  1. 1.       Masak ayam dengan kunyit, garam, halia, bawang putih dan air.
  2. 2.       Dah kering airnya, letak bawang besar, minyak.
  3. 3.       Gaul-gaul. Letak kicap, air sedikit, tepung jagung bagi pekat kuah.
  4. 4.       Letak sayur yang ada. Kacau-kacau. Tambah kicap ikut suka.
  5. 5.       Siap

  6. Nah gambar yang dah siap masak tadi!!!

AYAM MASAK KICAP ALA MR

Post by,
Miss Ran 

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers