CORETAN TERBARU NADH

SSS- Jom bikin konsert oleh BEN ASHAARI

BEN ASHAARI
klik banner untuk join

1.Dewan Gemilang


2.Harga tiket RM50, RM150, RM300


3. Kata-kata aluan-
Marilah sama-sama kita berhibur disamping menyumbang dana kepada pelajar Malaysia yang kini berada di Mesir yang sangat memerlukan bantuan kita semua. Sayangilah mereka. Bantulah mereka yang sangat memerlukan kita. Sumbangan anda sangat dihargai!


4. Sasaran penonton-
Lebih 50 ribu penonton yang pertama akan mendapat tempat sepanjang konsert berlangsung.


Gambar Hiasan



6. Senarai lagu: 
Madah berhelah-Ziana Zain
Ragam manusia yang sangat berbagai. Setiap kata mereka yang putar belit membuatkan hati terluka.

Ku tak akan bersuara- Mila
Ketidakupayaan untuk bersuara ke atas kelemahan setiap insan yang ada di muka bumi.

Ku pendam sebuah duka- Khatijah Ibrahim
Sakit yang ditanggung tak diwar-warkan kepada orang lain kerana tak mahu belas kasihan orang lain.

Harapan subur kembali- Saujana
Bermunajat, berzikir mengenangkan ALLAH yang masih ada untuk kita tatkala kita bersendirian.

Pantun budi- Tan Sri SM Salim
Budi yang baik dikenang jua. Kita berjasa tak meminta untuk dibalas.

Kau pergi jua- Adam Ahmad
Supaya kita sedar bahawa yang hidup pasti akan mati. Usah kita tangisinya.

Sepi sekuntum mawar merah- Ella
Keindahan semasa bercinta hanyalah sekejap cuma. Jangan kita terpesong ke jalan sesat.

Kau terlalu istimewa- Adibah Nor
Lagu ini dipilih kerana mengenangkan orang yang telah mati namun sangat disayangi dan istimewa di hati kita.

Wajah- Jaclyn Victor
Kesedaran tentang bencana yang berlaku. Jangan kita terlalu bersenang lenang.

Pelangi petang- Allahyarham Sudirman
Biarlah ketiadaan kita dirasai. Kita ada bakti yang akan diingati sampai bila-bila.

7.
Penyanyi dalam negara: Siti Nurhaliza
Penyanyi luar negara: Maher Zain

8. Lagu penutup- 
INSYAALAH by Maher Zain
Lagu ini dipilih kerana sesuai dengan tema konsert amal yang menyeru setiap orang untuk berbakti bagi membantu orang yang lemah dan tak berdaya dalam keadaan darurat di Mesir.

9. Kata-kata penutup-
Semoga kita semua dapat membuat amal jariah bukan untuk dibanggakan tetapi untuk dijadikan aset untuk akhirat kelak.

10. Duit akan dijanakan kepada kerajaan bagi membantu pelajar yang berada di Mesir yang sangat darurat. Keselamatan mereka keutamaan kami. Semoga mereka cukup makanan di sana dan dapat kembali ke tanah air dengan selamat!

Post by,

Miss Ran 

16 comments:

aima in luv said...

mesti gempak kan konset nie nnt... nk pegi2.. saya temoah tiket ea... lalalla

Miss Ran said...

hehe gempakla..tengok harge tket mahal2 kn

hehe nak tiket y mne dek?

iLa VaNiLLa said...

hehehe.. ila pown join segmen niyh gak.. jum tgk konsert ila nk x??? bleyh tmph tket juge.. hahaha..
ila tgk kmo, kmo tgk konsert ila..

http://vanillasynus.blogspot.com/2011/02/sss-jom-bikin-konsert-oleh-ben-ashaari.html

Miss Ran said...

hehe td kate tk dpt join oke2
kang melwat k

AZRUL AZMI said...

wah... lagunye syahdu giler...

semoga berjaya buat konsert!!!!

Miss Ran said...

erm kate konsert amal..mestilah ade lagu kesedaran gituuuu

Awangku Johan said...

wah... ada blogger jadi penyanyi..
leh join ker?? hehehe..
saya pun join segmen ni.. mai la singgah ke blog saya ek

Syafiq Rosli said...

lagu kita sama adam ahmad..hehe

cik yuz said...

dewan gemilang??kat mane tu????all the best 4 ur concert :)
jemput dtg blog

bun said...

hahahha

tak kaye lah

tiket mahal sangat

tengok dalam tb jelah :)

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Mahalnya tiket. Haha. :)

Miss Ran said...

@awangku woooo bahaye tu..join tgk konsert jela eh

@syafiq maknanya serasi wakaka

@cik yuz kat UKM haha...okeh t dtg

@bun haha mne ley..amal kene la mahal2..br ley tlg org susa

Miss Ran said...

@rabiatul nama konsert unggul kenala mahal..siap retis luar negara lg

Mohd Fitri said...

wah, konsert berjiwa amal. hehehehe

yad'z said...

wahhh... bagus punye konset.... hehe..

moh nengok konset yad'z lak..

Miss Ran said...

@fitri smbil2 muhasbh diri la..kn banjir ngn darudat skng

@yadz dah tgk dah hehe

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers