CORETAN TERBARU NADH

Aku mungkin belum jadi ibu tapi...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Sumber: Fb

Aku beremosi pada malam tadi. Entah kenapa rasa sedih. Sebab status Fb seorang blogger terkenal buat para ibu dan wanita tersentap. Aku yang masih mengalami rasa sakit. Tak mampu nak bandingkan sakit seorang ibu melahirkan. Memang aku tak pernah rasa. Tapi aku sedih bila pengorbanan ibu dibandingkan dengan permainan.

Maaf. Aku sangat tak setuju. Sakit bersalin mana nak sama dengan permainan ciptaan manusia? Kalau ibu dia baca mesti ibu dia sedih. Sedangkan aku yang tak jadi ibu pun terasa hati. Besar pengorbanan ibu nak lahirkan kita. Berapa banyak urat putus? Sedih. Tak mampu kata apa-apa. T_T

Ps: Dia kagum dengan orang tu.

21 comments:

cintailmu89 said...

sedih kenang pengorbanan mak nak lahirkan kita ke dunia nih .

Solihahazahar said...

takdpt bayangkan bertape sakitnya ibu kita melahirkan kita hmm :(

faaizz d. zul said...

terus terasa nak call ibu lepas baca entri ni. XD

kdg2 bila dah terkenal, ada nama, adalah sgt perlu utk berhati-hati keluarkan statement. sebab pengaruhnya besar. bhy klu org lain tersentap.

r-5 said...

siapa orang tu? bior saya sepuk mulot dia laju-laju.. memang besar pengorbanan n kasih sayang ibu ni.. awak bleh tak send kat saya link blogger terkenal tu.. :)

Eera Shera said...

ape yg die ckp? tak patot sungguh

Elly Jade said...

yaa...bertarung nyawa...

Cik_Shiqah said...

pengorbanan seorang ibu ketika melahirkan dan sesudah melahirkan tiada nilainya. kalau ckp pun msti tk akn hbis.

mungkin dia msh tak tau apa itu erti sebenar pengorbanan seorg ibu. T_T hurmmm~

Unknown said...

Apa yg diperkatakan kt fb tu? Nak juga tau....soal ibi jgn dibuat main, kang terkecik hati dia, dah brdosa kita ni.

sea_lavender said...

pengorbanan seorang ibu yg tidak ternilai ~~

Admin said...

Pengorbanan ibu tiada galang ganti,
hargai ibu sepanjang masa :)

Terbaru:
1. Friend Is A Present
2. Pilih Jalan untuk Menyerah

Ce'gu JAERA said...

iya... pengorbanan ibu tiada tolok bandingannya.. terkilan juga baca orang memperlekehkan

mas saari said...

betul tu iffah, akak dah merasainya!
umpama nyawa di hujung tanduk...

ciK LyndaWawa said...

mesti mak sedih klu baca status dia...=[

Eimma said...

sama-sama kita berdoa supaya dia menyedari kekhilafannya. (@_@)

al-kisah said...

hati ibu mmg senang untuk disakiti oleh anak2 yg xkenang budi.hargai lah smentara masih die masih hidup

Kira Sakura said...

status pe iffah? akak xtau pown

adventure mama said...

uuu macam sangat saket...

Faaein Talip Roy said...

dia tak merasai..

sebab tu sesuka hati dia je cakap macam tu..

QasehSuci said...

mak saya citer sakit...

Not Specified said...

Ibu bertarung nyawa lahirkan kita. Dia tak pikir plak yang dia wujud kat dunia ni pun sebab ibunya lahirkan dia.

Anonymous said...

saya pun tersentap baca yang status mr k tu.. ada ke patut kata mcm main dota je.. mengong!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers