CORETAN TERBARU NADH

SEGMEN 1MALAYSA - SELAMAT TAHUN BARU CINA

BEN ASHAARI
klik banner untuk join
Sekolah menengah zaman dulu:

Aku ada seorang kawan,
namanya Cha Mei Ling,
muka comel tak boleh lawan,
sengal rasa nak baling.

Dia kurus macam lidi,
bercermin mata skema,
orangnya tak tinggi,
macam saya agaknya.

Dia suka sangat bercakap,
sekali cakap tak henti,
dia suke makan kebab,
balik rumah kebab dicari.

Rasa rindu zaman sekolah,
rasa macam nak balik,
dia pula menghilanglah,
rindu pula datang balik.

Balik asrama kena bertudung,
sebab aurat kita manusia,
dia tak hairan kena berselubung,
tanda hormati agama kita.

PS: Nama dirahsiakan atas sebab aku tak ingat namanya. Tapi muka ingat lagi.

UCAPAN SELAMAT TAHUN BARU CINA BUAT SELURUH RAKYAT MALAYSIA KHUSUSNYA KAUM CINA. KITA 1 MALAYSIA! NAK ANGPAUUUUUUUUUUUU!!!

Kepada Mentor saya, kaum cina iaitu MADAM TAN CHYE CHOO, GONG XI FA CAI...nak limau lagi!!!
Kepada ex lect MADAM GAN LEE ENG, MANA ANGPAU KAMI???
Kepada sifu muzik kami MADAM CHATERINE CHEAH MING-MING, balik nak limau. Madam dah janji!!!

ps:FONT warna merah tanda raya cina hampir tiba.hehe

Post by,
Miss Ran 

5 comments:

logorithm said...

Sekolah berasrama penuh?

Happy holidays Miss Ran! :-)

Solihin Zubir said...

haha.. pantun yg sempoi.. heheh..
gong xi fa chai jugak.. :D

Miss Ran said...

@logo sekolah je penuh..teknik aje..selamat tahun baru cina

@solihin pantun mengarut je..selamat tahun br cine

aida4eva said...

hihi..entri yg unik.. :) selamat bercuti :)

Miss Ran said...

mekasih2 hehe

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers