CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 41

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Uih banyak dah ni. Tukar belog masak-masak aci tak? Hehe tak adalah. Sekarang aku nak share resepi simple untuk makan pagi. Laparlah pulak. Tadi sempat masak Tom Yam. Tengah tunggu ayam masak.
Jangan pandang pada rupa

Jom tengok resepi kue tiaw goreng untuk 3 orang makan.

Bahan:
Kue tiaw setengah paket rasanya
Satu sudu cili boh
Satu sudu sos tiram
Dua sudu sos cili
Dua sudu sos tomato
Bawang bawang setengah biji
3 ulas bawang putih
Sayur ikut suka. Aku letak lobak merah. Hiris memanjang.
Minyak.
Udang 6 ekor dipotong kecil.(Motif orang tak boleh curi udang)
Kicap ikut suka

Cara:
Tumis bawang dengan minyak.
Letak cili boh tumis lagi.
Masukkan semua jenis sos. Kacau sebentar.
Masukkan kuetiaw. Gaulkan.
Masukkan sayur.
Masukkan kicap kacau nak.
Kacau-kacau. Tambah air jika perlu.
Masukkan udang.
Siap!

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers