CORETAN TERBARU NADH

AYAH ,JASAMU ABADI DI HATI INI

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Santai Bersama BEN ASHAARI
klik kat bro tu
Ayah? Hurm garang. Tu je bermain di fikiran aku masa kecil. Mana taknya ayah dengan rotan memang tak dapat dipisahkan. Rotan tu lebih kurang tinggi aku sekarang. Panjang. Bukan rotan cikgu disiplin tu. Ni tebal punya. Gara-gara ayah aku rotan aku jadi manusia sikit.

Ayah aku marah tak mengaji. Marah ponteng sekolah. Lambat balik pukul 7 kena duduk luar dalam gelap. Semua tu sebab nak mengajar. Tapi lepas dah besar ni. Serius aku rindu. Sebabnya aku makin lalai. Makin alpa. Solat pun ibu yang bebel. Ayah senyap. Tak tahu kenapa.

Pengorbanan ayah membesarkan kami 7 beradik walaupun garang sangat ialah masa kakak aku hampir mati. Sampai sekarang ayah aku masih sabar dengan karenahnya yang suka menjawab dan kadang-kadang aku rasa tak matang. Kalau aku memang kena penampar. Ayah aku menjadi sabar=) Pelikkan?

Ucapan? Ayah semoga ayah bahagia melihat ketujuh-tujuh anak ayah berjaya kini. Walaupun hanya yang satu tu kurang mendengar kata. Tapi berkat rotan dan ketegasan ayahlah kami tak berani buat salah. Kami tak berani sentuh rokok. Sehinggakan ayah pernah berkata begini "Kalau ayah tahu anak ayah merokok, ayah bunuh kamu!"

Buat yang bergelar ayah, akan menjadi ayah, dan belum menjadi ayah. Ingatlah anak adalah amanah. Sekali kamu manjakan dia seribu kali kamu akan menyesal atas perbuatan kamu. Jangan merokok. Kasihanlah anak-anak kamu!

Jadi berhentilah merokok. Iklan katakan TIDAK pada MEROKOK!

14 comments:

JIJI YU said...

hahah..aku pernah kena hentam dgn ayah aku sampai berdarah.

Sunah Sakura said...

kakak hampir mati?

ain shakirah said...

garang ayah kerana sayang :)

niena shopping2u said...

Anda tersenarai di sini..

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/senarai-blogger-yang-berani-mati.html

pRiNCe said...

prince dtg membaca kisah ayah awk..:)
lau prince nak bagi rm50 awk nak x?

http://www.prince91.com/2011/06/contest-anda-bagi-gambar-prince-bagi.html

Sue said...

datang baca dr blog en ben... semoga apa yang telah ayah anda lakukan ini dikenang selamanya

ROROI said...

Lam kes ni..merokok btol2 MEMBUNUH la kan? hehehe

*curious cam sunah --> kakak hampir mati?

Jahidih Saili said...

wah..garangnyee..hehe..xbaik merokok..ia umpama bunuh diri dlm jgka masa yg pjg..

SoLy SoLicious said...

dtg terjah dr segmen ben ashaari.... ^^
Bace kisah ayah kamu ^^

ayah sy pun selalu marah kalo tak mengaji....siap dengan rotan di tangan lagi

Lulu Caldina said...

lulu datang baca kisah kamu..

cik najihah said...

singgah dari segmen BA :)
selamat hari bapa

anismelon said...

singgah sini..kasihnya ibu membawa ke syurga..kasihnya bapa membawa bahagia..:)

saiazuan said...

slmt hari bapa juga :D

saiazuan said...

slmt hari bapa jga :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers