CORETAN TERBARU NADH

Kongsi suami?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Poligami. Pengsan bila mendengar. Susah hati walaupun belum kahwin lagi. Haha si alien tu sebut kat komen tadi isteri boleh kongsi suami. Jiran aku Nadh tu pun cakap benda sama. Ya boleh. Tapi masalahnya siapa nak bermadu? Meh bagitau aku.

Selain bini-bini Abang Salleh tu. Er abang? Tak kot. Pakcik Salleh. Tu memanglah nampak bahagia je. Tapi siapa nak bermadu. Madu kalau manis tak apa. Ni pahit bagai hempedu. Cuba korang makan hempedu tu. Tahan tak?

Aku belum nikah ni pun tumpang sakit hati dengan orang yang bermadu. Kesian weh. Kalau boleh berlaku adil pun tetap akan menimbulkan rasa cemburu.

Aisyah mengatakan, “Aku sangat cemburu dengan Khadijah karena sering disebut Rasulullah SAW, sampai-sampai aku berkata: Wahai Rasulullah, apa yang kau perbuat dengan wanita tua yang pipinya kemerah-merahan itu, sementara Allah SWT telah menggantikannya dengan wanita yang lebih baik?”

Isteri Nabi Muhammad S.A.W. pun cemburu pada orang yang telah meninggal iaitu isteri pertama Nabi, Khadijah. Inikan pula umat Nabi. 

Tapi kita boleh mencontohi Nabi dan isteri-isterinya. Teladani apa yang baik. Wahai lelaki jangan kahwin semata nafsu tapi kahwinlah kerana rasa tanggungjawab ke atas seorang perempuan tu. Ni tak, kahwin sebab dahi licin. Badan fuyyyooo...

Aku tak rela dimadukan. Macam cerita Ketika Cinta Bertasbih. Sunah pun pernah buat entry pasal ni. Klik sini untuk baca sepenuhnya. Jadi pandai-pandai kamu yang nak berpoligami tu ye.

11 comments:

puteri ain said...

susah nak kawal hati ni kalau bermadu .

cik pulau said...

Klau boleh pun...
tak nak bermadu jugakkkkk...
sakitttt~~

Tasha said...

hurm...... pernah terfikir kalau i bersedia andai dimadukan. tapi bila i dapat tau masabf i ada girlfren lagi satu. i dapat rasakan pahitnya bermadu. jadi,... setelah difikir2 balik..... mungkin i belum betul2 bersedia untuk dimadukan.

naddieya said...

sapew nak dimadukan kan.... samalah mcm syew hehe :)
syew x sggp mcm 2 klu boleh biarlah syew mati dulw brulah kwin lain hehe :)

blackroses said...

oo tidakkkk....saya tidak suka berkongsi

sergeant keroro said...

hehe~

memang susah nak bermadu, laki pon tak larat jugak.


haha :P

fRaMe+LenSeS said...

waaahhhhh,memadu.. lalalala~~

JIJI YU said...

huk aloh..yang ni dalamaan kena kukuh ni

Jer ... said...

ermm . aaa . ummmm .

Eera Shera said...

arghhh...x sanggup..x kesah la boleh adil ke..mampu ke x..yg penting ku x sggup..hihi..ku tak rela dikongsi :p

Sunah Sakura said...

kene mampu dari segala segi... :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers