CORETAN TERBARU NADH

Hilang rasa hormat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Pasal hormat pulak dah. Kadang kita tak sedar apa yang kita cakap orang akan dengar. Orang akan baca setiap kata-kata yang tertulis kat mana-mana. Kita selalu menyalahgunakan kemudahan yang ada sampai lupa mata memandang.

Aku ada baca status kawan aku. Sekolah lama. 'Bangkai! Kau memang syialllll. Tak buat apa aku suruh pahal? Kau tunggu aku datang. Bodoh punya tettttt!'

Kalau korang baca korang ingat laki ke perempuan yang taip ni? Berfikir sejenak. Malas kasi tau. Korang fikir dulu ya. Tapi hilang rasa hormat aku pada dia bila baca status yang memang tak patut keluar dari mulut sesiapa pun. Tak kira lelaki atau perempuan.

Malu. Rasa macam nak padamkan status tu pun ada. Cubalah fikir secara rasional. Jangan sebab kata badan binasa. Ingat! Kang dia datang kedai berkenaan dia nak pergi maki lagi. Apa punya oranglah. Orang berbudi kita berbahasa. Kalau orang salah tegur bebaik. Perluke kata-kata kesat?

Tak kot. Jadi kenapa suka sangat tulis ikut emosi? Tak pakai otak dulu? Gunalah akal sebaiknya. Jangan menampakkan kebodohan kita. Memalukan diri adalah. Serius tak hormat!

4 comments:

Si DauN CeRi said...

hurmm.. banyak jugak yg cenggitu. sy harap mcm mana emo pon sy, sy tak tulis ayat2 dgn kata2 kesat kat mana2 yg org lain bley baca.. hu3

siti kektus said...

mungkin dia rasa dia dah cukup gagah bila cakap macam tu, huhu

sergeant keroro said...

sero hebakk dooh :p

Sunah Sakura said...

erm...budi bahasa budaya kita...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers