CORETAN TERBARU NADH

Contengan Jalanan

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hlovate? Pernah dengar? Aku bukan tak suka karya dia. Cuma terlalu berat untuk membaca. Terlalu banyak info di dalamnya. Sebab adik aku suka. Aku gagahkan hati beli sebelum habis. Dah lama dia mencarinya.

Minat. Tapi ada sesuatu yang luar biasa pada buku ini. Dua cerita tentang manusia berbeza. Dalam buku yang sama. Cuma muka depan berbeza. Terbalikkan buku akan dapat baca buku lagi satu. Cerita lain. Muka surat juga lain. Unik.

Aku belum khatam pun satu cerita. Tentang Fend. Jika terbalikkan tentang kawannya K2. Beza dan unik. Siapa suka buku ni? Apa pendapat korang? Hlovate terlalu banyak ilmu. Banyak yang dia tahu. Tu yang aku salute. Sukar menjadi penulis sebenarnya. 

Aku belum layak bergelar penulis=)
ps: Entry ini pengubat rindu untuk semua. Idea kering betul sejak kembali ke sekolah=) Oh ya dua minggu lagi aku praktikum. Lagilah busy=(

10 comments:

fRaMe+LenSeS said...

PATUT LA JIRAN DIAM JA..

Sunah Sakura said...

suka hlovate... :)

Fasihah Supian said...

Saya peminat setia hlovate, ya, Fend deng K2. Dua watak yang agak berbeza dengan kehidupan jalanan dan muziknya yang mencari erti hidup. Betul, hlovate menulis dgn info yg sgt bagus, kita akan rasa macam, wah, dia menulis seperti dia betul2 mengalaminya sampai dia boleh tahu sejarah, asal usul sesuatu, dalam CJ ni, muzik...apapun, Fend dan K2 mencari kehidupan dan mengenal kehidupan sebenar dlm novel ini...

Unknown said...

adik aku banyak habeskan duit aku untuk hlovate

Cik Pulau said...

sangat suka hlovate...
suka sume karya2 dia..
ada sume koleksi dia.

cuma..
contengan jalanan blom ada..
aritu g bookstore..
sume abes..
nak buku tu..huwarghh...

Anonymous said...

tak kenai hehehe

K said...

belum pernah baca lagi XD

Che Cha said...

hari tu nk cari contengan jalanan takde! dah habis kut. member cakap buku tu bagus untuk bagi kita keinsafan dan kesedaran. sebelum ramadan ni , dia soh saya baca. hehe. =D

yelah. nak jadi penulis, ilmu kena banyak.betul tu. baru nampak real penceritaan. lagi satu novel ramlee awang mursyid puhhhh mantap best!

hehe banyakkan membaca untuk ilmu! hehemungkin leh fokus certain benda kita baca, tengok novel pasal apa ;D

chaiyok!

mas saari said...

huhuhuhuhu...tak kenal dan tak pernah dengar pun!

syiela said...

x pernah bca lg.. baru dok jeling2 :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers