CORETAN TERBARU NADH

Kita kongsi

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

"Ni mak kita beli tau," A
"E comelnya. Kita nak tengok," B
"Tak boleh. Ni kita punya," A
"Alah kita nak. Kita nak tengok je," B
"Tak boleh. Suruhlah mak awak belikan. Werk," A

Tu budak kecik. Memang dia tak reti nak berkongsi. Tapi kita kan dah besar panjang. Kita dah boleh bezakan mana baik mana buruk kan?

Jadilah orang yang bertimbang rasa dan tak kedekut. Lagi-lagi pasal ilmu. Kalau ada ilmu jangan simpan sorang-sorang. Tak habis pun ilmu kalau kita kongsi. Kalau ilmu betul-betul surut maknanya makin tak pandaialah cikgu-cikgu yang mengajar.

Kan? Jadi fikirkan tentang perkongsian. Kita buat blog pun nak berkongsi idea, pendapat dan ilmu. Jangan buat blog kalau tak nak berkongsi.

Tapi ada batasnya kita nak berkongsi. Takkan bini sendiri nak kongsi kan? Sabar jelah. Fikirlah sendiri kata Nabil=P

7 comments:

al_hakim said...

betul tu adik iffah.insap2..

sergeant keroro said...

hehe, betul.

tapi bini leh kongsi suami kan??

:P

fRaMe+LenSeS said...

kongsi laki takpa kan jiran kan? :P

yayahidayah said...

teringat masa zaman sekolah dulu...
menyampah dengan orang yang kedekut ilmu...
bukannya nak tiru pun... ciss...
sabor je la... <3

Tasha said...

sergeant keroro cakap bini boleh kongsi suami???? apa maksud dia?

Atiqah Sa'ahiry said...

kongsi suami dimana suami kahwin lebih dari satu..kan2..betul x?..salah tolong perbetulakan kita yer

Sunah Sakura said...

hoh??? kongsi bini???

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers