CORETAN TERBARU NADH

Setiausaha

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Orang cakap kerja setiausaha susah. Ya aku mengaku. Sepanjang aku belajar kat sini belum pernah buat paperwork. Selalu mengelak kalau kena jadi S/U. Selalu aku akan jadi bendahari atau Ajk Makanan. Simple. Tapi lagi 3 sem nak habis. 

Nak tak nak kenalah libatkan diri. Kang posting tak tahu nak buat kerja. Selalu cikgu baru kena buli. Itu perkara biasa. Jadi aku kenalah bersedia ye tak? Aku jadi naib S/U. Kitorang ada BIG iaitu Bina Insan Guru setiap semester. Kali ni lawatan melihat guru cemerlang.

Aku kena buat surat je. Kawan aku buat paperwork. Yang sadisnya nak print atas letter head rasmi ni aku risau. Takut tak jadi. Tulah orang kata belajar. Malas involved lagi. Kang dah menyesal. Serius aku cakap korang selagi boleh aktif, aktiflah. Pegang jawatan sampai 10 pun tak apa.

Sesungguhnya guru terbaik ialah PENGALAMAN=)

7 comments:

Unknown said...

yupp.buat surat..taip..print ..kita pun s.u..

ahha..thanks buat entri ini ifa..

pengalaman yg tdk dpt dilupakan adalah buat minit mesyuarat..ahahha

huhu..

K said...

experience is the best teacher, true!

:)

Unknown said...

hoho takde pengalaman camni lagi.



hoho


first time datang sini komen2 hehe :)

Unknown said...

BIG..bunuh itu guru

naddieya said...

sayew setuju
syew ambik khusus setiausaha
so, syew nmpk ssh giler aw

Cik Pulau said...

Sejak first sem sampai sem 5.. keje jadi s/u je..adehh..

dah last2 tu.. resign..
sebab penat and malas.. hahha

fardhilah said...

TERINGIN NAK JADI GURU.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers