CORETAN TERBARU NADH

Rumah baru

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku nak bercerita tentang rumah pulak. Bukan apa. Aku dengan kawan yang lain berpakat nak pindah rumah. Gila kau. Macam banyak duit. Tapi sewa murah. Masa praktikum dua bulan ni aku akan duduk berempat dengan diorang.

Saja nak ubah angin. Duduk rumah ada TV, aircond, bilik ada 3 kot. Masalahnya tilam tak ada. Bawak totolah nanti. Teruja pulak nak duduk sendiri. Tak pernah pun kan. Tapi yang kelakarnya keempat-empat ada kereta. Dah tu penuh garaj letak kereta je. Pergi sekolah satu kereta jelah. Banyak duit nak bayar minyak.

Tapi aku memang kena berjimatlah ni. Banyak nak guna duit. Tu pun dah pinjam kakak aku sikit. Tak tahulah berapa dia masukkan. Yalah pinjam pun kena bebel. Zaman sekarang dengan dulu mana sama. Aku dah mula sedar barang banyak naik harga. Dulu mak aku je beli.

Jadi apa yang penting? BERJIMAT! Duit takkan pernah cukup. Jadi berbelanja jangan ikut nafsu. Aku suka sangat beli benda merepek. Lepas tu bising duit habis. Sengal. Tetiba rasa nak kahwin dengan orang kaya. Grrr.

5 comments:

Chegu Zubir said...

semua pakai duit sekarang...bila minyak naik..barang nek..tapi gaji???

jom baca
Botak Kepala Utk Jadi Bomba...Prosedur @ Saje2????

sergeant keroro said...

haha, duit dah essential sangat sekarang ni.

orang kaya?? putera raja pon boleh XD

Jiejah Gorjes said...

eh sama la kite berangan kan nak kawen ngan org kaya hahahaha

FasiHaH SupiaN said...

hahaha saya selalu begitu, rasa nak kawin dgn anak raja bila tetiba rasa macam nak kaya.hehe sengal kan =D

efa nur said...

keciannye...g laa cari org kaye cepat!! hahahhaa :D

Jom Terjah Sini :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers