CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 45

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kembali memeriahkan suasana blog. Korang jangan tanya berapa entry aku sehari. Sejak cuti banyak benda aku nak kongsikan. Ni aku nak kongsi masakan tengahari tadi.

Telur sambal tapi telur ni bukan kenduri punya. Aku rebus tadi. Sebab malas nak makan lauk lain selain ayam. Jadi telur dan ayamlah muka kami 3 beradik.
Seperti biasa jangan pandang rupa
Bahan:
Bawang besar sebiji
Cili boh dua sudu
Bawang putih 4 ulas
Cili merah hiris
Lobak merah potong memanjang
Daun bawang daun sup
Belacan dua cubit
Garam
Minyak
Air asam jawa sedikit
Telur rebus 3 biji. 

Cara: Tumis bawang macam biasa. Macam buat sambal biasalah. Lepas tu goreng telur rebus. Bagi garing. Kemudian gaulkan dalam sambal. Dan siap untuk makan=)

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers