CORETAN TERBARU NADH

Sebalik Mangga Hatiku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kunci 
Kunci dan hati melambangkan hati wanita yang menanti seseorang untuk membukanya. Hati lelaki pun begitu. Punya banyak kunci yang ada kan? Tapi seperti yang ditakdirkan hanya satu yang akan bisa membuka hati itu. Tapi pastikan kunci tu halal untuk membuka.

Kenapa? Sebab ramai sangat yang telah kecundang. Mangga yang murah akan senang mendapat kunci yang bisa membukanya. Takkan kita nak biarkan hati kita murah seperti itu. Datang dan pergi kunci yang bisa membuka mangga hati kita.

Nak ke kita asyik-asyik jatuh cinta. Nak ke kita hati kita sewenang dipergunakan oleh kunci-kunci yang hanya ingin bersuka ria. Bukan hendak menjaga hati kita sebaiknya. Teringat lagu Ramlah Ram. Ikut komen Kak Masz tadi. Kau kunci cintaku di dalam hatimu. 

Kita gunakan hati kita sebaiknya. Jangan biarkan sewenangnya lelaki bisa menerobos masuk tanpa kerelaan. Hati dan perasaan kepunyaan kita. Kita yang bisa mengawalnya. Jangan biarkan kita terbelenggu dengan kata-kata cinta yang dusta.

ps: Aku asyik berkata pasal cinta. Tak bermakna aku di alam percintaan. Hentikan spekulasi eh jiran dan ustazah. Tak ada orang nak ni hah=P

8 comments:

Faaein Talip Roy said...

i like this!..

betul.. betul.. lepas ni berhati-hatilah.. pastikan yang benar2 halal aje boleh bukan pintu hati itu...

Sunah Sakura said...

hahahaha~ ntah! rasa cam u banyak bebel sal cinta lak akhir2 ni... eh, da nama blog u camtu kannn...adeiii!

JIJI YU said...

bukan mmber die la weyh..

sergeant keroro said...

hehe, setuju!!

setuju jugak dengan komen kak sunah :P

XD

shahjiehan said...

oh bercinta rupanya... ngan nadh ke? hahaha

fRaMe+LenSeS said...

weeeee.. kunci dan mangga.. woww.. Nadh penah wat entry. pasal suis hati.. lalalalalla~~

aliarosli said...

hhahahha, can i try to speake here?

ek emmmmm, actually i dont know what to say

hahhahha, dont angry, just miss to disturb u and to comment more and more

missina said...

hehe,,kalau bab cinta memg best nak bincang,,,hehe

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers