CORETAN TERBARU NADH

5 Alasan perempuan tak tutup aurat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Lama tak jadi ustazah. Hehe bukan apa. Aku pun nak muhasabah diri. Sambil share ilmu kan? Ustaz Donat bagi aku copy paste semua tapi atas dasar blogger. Tak naklah tiru bulat-bulat=)

Contohlah perempuan bertudung labuh tegur seorang minah tak bertudung.
"Nak, kenapa anak tak menutup aurat? Kan hukumnya wajib. Anak tak takut ke seksa api neraka?"

Alasan 1:
Habis yang yang bertudung tu dah kompem ke masuk syurga?
Tapi, jangan tak menutup aurat komfem masuk neraka. Diseksa atas perbuatan anda.
Alasan 2:
Kalau tudung labuh tapi asyik memakai bau-bauan berlebihan pun apa guna?
Kenapa tudung pula disalahkan? Yang bertudung tak semestinya baik. Alasan ini sama seperti Iblis yang enggan bersujud kepada Nabi Adam semasa Allah S.W.T memerintahkannya.
Alasan 3:
Kau ingat sikit dulu kau lagi jahat dari aku tahu?
Dakwah tu dituntut dalam Islam. Kalau kau Islam, dakwah tu wajib disampaikan walau jahat mana kau sekalipun. Sampaikanlah walau satu ayat.
Alasan 4:
Aku tak rasa aku pakai ni seksi. Hak individulah.
Walau kau tayang sehelai rambut sekalipun ia tetap akan dihukum di akhirat kelak.


“Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaianya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar) cara yang demikian lebih sesuai (sebagai perempuan baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) allah adalah maha pengampun lagi maha mengasihani” (Al-Ahzab: 59)

Alasan 5:
Tak tutup aurat tu hak kamilah. Tak suka jangan pandang.
Kau pastikah hati lelaki tak bergelora melihat aurat kau? Kau pastikah semua lelaki menundukkan pandangannya?
Kalau korang nak tahu lebih lanjut. Klik pada sumber di bawah okey=)
Sumber

5 comments:

FasiHaH SupiaN said...

Betul tu..org suka ckp jgn sibuk jg tepi kain org, tapi.............hurmmm

::blog anak jawer:: said...

org berani cakap yg bukan2..seba dy tak tau cmne keadaan kat akhirat n kat neraka nanti...kalau dy betul2 tak...dy tak kan berani ckp macam tu...

-Yok mampir diluk = wordless Wednesday#2...

safwanmahzin said...

betul2........lelaki ni akan tertaik dengan org yang nmpk menggoda..mayb..=D

Solihin Zubir said...

err.. mcm entry 13 alasan tipikal sy ritu.. tp ada sikit ubah suai ustat donut tu buat..

tp sygla.. entry ustat tu bagus.. tp tayang gambar bontot.. astaghfirullah.. memalukan..

Aku... aKu... akU... SaNg PencINTa said...

Benda mcm nie tak akan jadi klise.. harus di bankitkan sampai bila-bila pun..
hehhe..

nice..
tq dengan dakwahnya.. wa syare..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers