CORETAN TERBARU NADH

Lelaki dan perempuan

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Lelaki itu sangat sukakan bola. Hari-hari main bola. Asal ada game dia turun padang dulu. Asal ada siaran bola dia cop dulu. Tapi kenapa mereka suka sangat dengan benda bulat tu? Pakcik aku kata "Orang bodoh je main bola. Sebab bola sebiji lepas tu semua nak rebut," Apa punya pendapatlah tu?

Perempuan sinonim dengan novel. Satu hari wajib habiskan satu novel. Sayang nak tutup buku tu. Kalau mata berubah mata panda pun sanggup. Ada yang menangis beria macam mati laki sebab novel. Ada yang bergaduh dengan suami atau pakwe sebab watak lelaki dalam novel yang terlalu kejam. Ada yang suka simpan novel sampai bertimbun-timbun. Orang yang tak minat akan kata "Buang masa je baca novel, bukannya realiti pun. Setakat tulisan jiwang,"

Walau jauhnya berbeza pendapat lelaki dan perempuan. Mereka tetap saling memerlukan antara satu sama lain. Mereka juga tetap akan jadi suami dan isteri yang berlainan jantina. Yang sama jantina tu malas komen. Jadi apa yang perlu kita buat? Belajar terima perbezaan kerana perbezaan itu suatu keistimewaan Allah jadikan.

Ps: Dia berbeza dengan aku.

20 comments:

unieMARKS :) said...

Aku juga berbeza dengan dia. :)

Lea Isnawi said...

setuju!

ala bila dh x suka sesuatu tu, mula la buat ayat nak suh org lain pun jd x suka

heee

Cik Bambam said...

hahahah.. akak sama ar mcm pendapat pasal bola tuh.. dulu lar.. skang ni.. asal team harimau malaya lawan.. mesti nk tgk..hehehe

H.J said...

perempuan bajet cool je

JIJI YU said...

aku sentap dgn pakcik engko

Gen2Merah said...

betul tu kak.. baik pempuan mahupun lelaki, masing2 ada kelainan dan perbezaan tersendiri., itu ah perlunya dua insan ini disatukan bagi saling lengkap melengkapi

Mazni said...

Haha, kwn sy hari2 baca novel. 1 hari satu novel dia baca :)

Lelaki diciptakan untuk wanita :) satu hari pasti akan dpt jugak, antara lambat dan cepat. kan3 hihi

QasehSuci said...

betul...betul...slalu gaduh sbb pendapat berlainan

fRaMe+LenSeS said...

apa daa. tak suka komen yang pertama tu.

FasiHaH SupiaN said...

tapi dgn adanya perbezaan itulah yg membuatkan hubungan isteri dan suami lebih mesra rasanya..kotlah pernah terbaca kajian

KaK LimAh Si SupiR said...

bola xsuke, novel p0n xsuke..ap kaklimah ni sbnr ny? T_T

EZAD AMIR said...

kalo laki suke bola,
pompuan lak suke novel,
tp aq suka anime...
Arghhhh jgn kategori kn aq dlm golongan ketiga itu..!!

Anonymous said...

accept n enjoy the differences^__^

~fir~

reenapple said...

betul4... =)

perbezaan itu saling melengkapi antara satu sama lain..=]

Cik Pulau said...

betol2...

bakal suami ai nanti kaki bola ke tak ek??? heee~

ahsfantasy24 said...

Yang sama itu serasi,
yang beza itu saling melengkapi :)

sarah mohamad said...

Masing masing hendaklah menyokong antara sama lain. Iutlah keserasian :D

kiera'sakura said...

die minat bola, akak minat bola,,,

akak minat novel, die minat novel,,,

Alhamdulilah bab yg nie kami minat sama..hihih :D

Nong Andy said...

ada kala persamaan menjadi daya tarikan antara lelaki n perempuan. Tapi perbezaan pun boleh menjadi satu kelainan yg boleh mengindahkan lagi hubungan :)

deno said...

setuju!!!!!! setiap orang ada perbezaannya... tak semua mempunyai minat yang sama kan ifah... :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers