CORETAN TERBARU NADH

Azam 2012

Lawak sungguh tajuk ni. Sengaja aku buat entry khas untuk akhir tahun. Maklumlah semua orang sibuk dengan azam tahun baru mereka. Maaflah aku tak ada azam tahun baru. Kenapa? Sebab aku dah pasang azam masa tahun baru hijrah hari tu. Setiap hari aku dah berazam. 

Pelik bila orang sibuk dengan tahun baru ni. Apa yang seronok sangat dengan tahun baru masihi? Bila tahun baru menjelang pakat buat azam. Tapi sejauh mana azam tu tertunai? Kalau setakat pasang azam tapi tak berusaha mendapatkan baik tak payah. Buang masa je kan. Benda ni dah jadi kebiasaan. Kenapa kena berubah masa tahun baru je?

Patut kita berazam setiap hari. Berazam agar hari ini lebih baik dari semalam. Kalau pakat tunggu tahun baru nak berazam, alamatnya tak berubahlah korang. Setahun sekali je berazam ye tak? Tak payah nak ada azam sangat kalau tak nak tunaikan.

Jom kita buat azam hari-hari. Kan lebih elok macam tu? Orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk dari yang semalam. Renungkan! Ini hanya pendapat peribadi aku je. Sekian.

Ps: Lama tak dengar khabar dia.
Published with Blogger-droid v1.7.4

18 comments:

Rozuan Ismail said...

setakat azam tapi x de usaha baik x payah.tapi ada org kata lebih baik ada azam daripada x de

JIJI YU said...

waa blog ko dah ada amaran eh sekang

aimie amalina said...

kak ngahhhh
azam 2012 opah : nak jmp kak ngah
boleh x?
kkakaakak :p

Farhan Hanif said...

sama pulak tajuk kita...cuma isi berbeza...hahaha...memang betul pon...kenapa mesti buat azam bila nak tiba tahun baru je...

Aida Azryn said...

selamat tahun baru! ;D

ahsfantasy24 said...

Semoga tercapai azam yang diimpikan :)
All the best !

H.J said...

at least ada gak impian

deno said...

azam deno nak sihat

Faaein Talip Roy said...

setiap hari ada macam-macam azam...

Eera Shera said...

a ah bosan org tanya azam..mcm la buat

Nong Andy said...

er... masa dulu-dulu slalu le pasang azam baru kononnya. ikut-ikut style org.. tapi sekarang malas dah.. azam tu selalu mcm hangat taik ayam jer hahaha.. azam yg sepuluh tahun lepas pon tak termakbul hahaha.. nak buka azam baru pula?

setiap org memang mahu yg lebih baik pada hari esok.. tapi hari esok itu sesuatu yg tidak pasti... dan kita insan biasa lemah.. tidak mustahil hari esok kita lebih teruk dari hari ini.. tapi kenalah berusaha berubah ke arah yg lebih baik setiap hari..

*Iffah.. dlm diam aku pasang azam juga hahaha.. nak hasilkan cerpen yang lebih baik lagi :)

Cik_Shiqah said...

ada apa dgn azam..
hohoho.

EZAD AMIR said...

bpina mata bce entri azam thn baru kenkawan...hope ada perubahan...keh3...

ahsfantasy24 said...

Jangan biarkan azam lama terbengkalai.
jom renew azam ! :)

P/s:
Selamat tahun baharu, semoga tercapai apa yang diimpikan :)

<"text-align: right;">
ahsfantasy24.com

kiera'sakura said...

azam akak nk kawen...

##blh tera tue? miahahahahaha :p

diana said...

entry akak semalam pun cerita pasal azam..isi je lain..hehehe..

tak pe kot azam sekali setahun je lebih mudah untuk ditunaikan.kalau hari2 berazam , tu yang susah nak buat tu..sebab banyak sangat...azam semalam tak tertunai lagi dah aza azam baru..hehheh

Ain Dzaya said...

berazam untuk mencari kesempurnaan..

Cik Pulau said...

tahun ni ai ada projek besar yu.. hahahah

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers