CORETAN TERBARU NADH

Maaf, aku terpaksa!

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku minta maaf cepat-cepat sebab dah termarah Aisyah Safiyya yang makin nakal. Aku tak ada niat pun. Tapi aku takut. Takut nasibnya sama macam aku. Malang memang tak berbau.

Situasi malam semalam: 
Ummi di dapur sedang menggoreng telur mata kerbau.

Aku: Aisyah pergi main kat depan. (Ecah tengah tolak kerusi nak panjat)
Aku: Aisyah bahaya. Minyak panas tu.
Aisyah: Nak tengok Ummi je.
Aku: Aisyah! Kenapa degil sangat ni? Cik De kata bahaya, bahayalah. Sini! (Aku tarik tangan dia ke bilik sebelah)
Aisyah menangis kuat.

Aku lemah bila benda macam ni jadi. Aku takut nasib Ecah sama macam budak kat unit burn dressing hari tu. Melecur sebelah lengan. Semua ni kecuaian siapa? Kalau budak tak tahu kita kena bagitau. Takkan benda nak jadi baru nak marah-marah budak tu? Meraung budak tu masa cuci luka. Tak sampai hati aku dengar. T_T

Ps: Dia hebat berkata-kata.

21 comments:

Unknown said...

eza tak penah melecur lagi..memang ambik precaution kalau kat dapur or masak dengan minyak..Eza penah tengok parut makcik Eza yang melecur. memang tak hilang smpai sekarang.. siksanya bukan main lagi..

p/s: perbuatan awak betul,aisyah safiyya akan faham bila dah meningkat usia kelak.. :D

Cik Pulau said...

betol2... kena tegur..
ai dengan anak buah..
maen jerit camtu je..
JANGAN!!!!!

err.. tak guna punya makcik kan.. hahaha

Not Specified said...

Adik lagi teruk layan anak buah. Kalau dia tak dengar cakap, memang kena teriak oleh makcik kecik dia ni hah. haha.

Ku Azhar said...

hehehe xpe2...mrh je..keselamatan diorg lebih penting :)

Udin said...

fuhhh! mmg hebat berkata2 noh.. heee~

reenapple said...

It's ok.. dia akan faham satu hari nanti...=)

Eera Shera said...

sama la mcm adik..suka intai org masak ape..

Admin said...

Biar dia nangis kejap,
daripada tengok dia tanggung kesakitan :)

Ce'gu JAERA said...

iya betul.. Kanak2 perlu ditegur dan diberi nasihat sebelum terjadi apa2.. malang itu tidak berbau kan.. Nanti dah terjadi nak marah2 pun dah takda guna..

Salam Iffah

Ada masa singgah dan bagi pandangan tentang template blog saya ya. Terima Kasih

mas saari said...

kesian kalau budak2 kena luka melecur ni... nak cuci luka tu yg tak sanggup nak tengok diaorang menangis!

Unknown said...

sama jugak kes kena air panas.melecur satu badan

Azzah said...

biar je dia nangis..utk keselamatan kan

SoLy SoLicious said...

budak2 kdg xtahu ..bile kite mrh ingt kite xsuke/benci die

Nong Andy said...

takpe... marah iffah tanda sayang kasih..

* bz manjang.. terlepas byk n3 baru iffah.

Juliet_iRa~" said...

xpe dia nangis tu jgn nanti dia nangis ms dah melecur lagi la kesian kan..

btol da tu..:)

ciK LyndaWawa said...

marah tanda sayang tue..=]

al-kisah said...

ngeri yew klu tgk mangsa minyak panas huhuuuuu.msti sakit ~..ak bru kne mnyak panas time goreng telur pn dh sakit !!~

r-5 said...

sekadar senyuman untuk entry ni.. *menjeling ke langit sambil memangu dagu inilah sifat keibuan..Thumbs up~

QasehSuci said...

marahkan tanda syg...

Kira Sakura said...

btol tue.. baik dgar ank nangis dari kte yg nangis.. sbb tue la akak slalu garang dgn ank2 sdara akak, sbb xnk jd pape kt depa..

Dayang Deno said...

ifah buat mcm tu untuk kebaikan dia kan.. lebih baik mencegah daripada terjadi perkara yang buruk...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers