CORETAN TERBARU NADH

Rumahku syurgaku

Gula-gula pelangi akan kembali aktif. Erk aktif lah sangat. Aku dah balik rumah. Akhirnya setelah bertapa 5 hari dalam wad yang selesa. Tapi rasa tak setanding dengan rumah ibu ayah.

Ingat iklan petronas? Ala yang budak kecil cakap "Kenapa saya suka rumah saya?" "Sebab dia best"

Comel je. Dulu kalau jalan-jalan mesti beli cerderahati. Ala yang kayu ke papan tulis-tulis. Kan ada tulis rumahku syurgaku. Aku dulu tak faham. Kenapa nak kata rumah tu syurga pulak.

Tapi sekarang aku dah iyakan. Memang rumah ibu ayah paling best. Sebab tu dia bandingkan dengan syurga. Syurga? Siapa tak nak masuk kan? Jadi sama-sama memenuhkan syurga di akhirat kelak.

Ps: Dia menghilang lagi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

15 comments:

Cik Bambam said...

kenapa rumah kita best??

sebab ia best lahhh! hik3

Widi Dede said...

setuju, rumah sendiri lebih best dari pada rumah korang :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

Eera Shera said...

rumah la tempat paling best dan selamat ;)

aamalinaazman said...

hoooyeaahhh!
dah bole kaco kak ngah sokmo
kikiki
cepat sehaatttt di rumaaaahh :)

QasehSuci said...

yups...dulu Qaseh kata sekolahku syurgaku..skung x leh nak kata ofisku syurgaku...<<<tension...

akhirnya ngaku jgk yg rumahku syurgaku...ngegeg

Anonymous said...

betul2!
rumah la tempat paling best!

Unknown said...

rumah la tempat paling best di dunia :)

Mysara Ab Rahman said...

home sweet home..:)

eiyzniey said...

Btol2.
Rumah kite mmg the best!
:)

Unknown said...

rumah tempat paling aku rindu

KaK LimAh Si SupiR said...

home suwit home ^_^

maszull said...

assalamualaikum iffah...mmg best kalau dpt balik rumahkan...:)

Nong Andy said...

Wah... alhamdulilah. dah balik rumah.. sonok kan dok umah!! ada mak bapa.. org2 tersayang..

Kira Sakura said...

mmg pown... rumah sewa akak dgn rumah mama papa akak.. rumah mama papa lg best.. hihi

Dayang Deno said...

tiada tempat yang paling selesa melainkan rumah mak dan ayah kita... kan ifah..:)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers