CORETAN TERBARU NADH

Ada apa dengan putih?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Semua mencari kesempurnaan. Semua mencari kecantikan. Semua mencari yang indah. Namun adakah indah itu putih semata. Adakah putih melambangkan kecantikan yang ada? Asal yang putih je comel. Yang putih je cantik. Yang gelap dikatanya hodoh. Yang hitam dikatakan comot.

Selalu yang berkulit gelap terasa. Hanya kerana kata-kata nista orang sekeliling. Kadang mengalami kemurungan disebabkan wajah yang gelap khususnya. Orang lama bijak bermain kata. Bagi yang gelap pasti tersenyum lebar mendengar ayat ini;

Kalau hitam ada juga manisnya, putih-putih apa ada?

Ada juga lagu begini;

Yang hitam manis,
Yang hitam manis,
Pandang tak jemu,
Pandang tak jemu.

Jadi kepada yang berkulit gelap, hitam manis, sawo matang jangan bersedih kerana setiap ciptaan Allah itu indah. Jangan merendah diri. Jangan sangka yang gelap takkan ada yang suka. Kalau tak masakan orang kulit hitam menjadi pujaan hati gadis Malaysia kini? Hehe

Ps: Dia comel je.

13 comments:

cik hijau purple VS nur faie said...

hitam - hitam si tampuk manggis ,
sekali ku pandang ternyata manis .

( bunyik laen mcm , tp lebih kurglaa )

Raisya Haris said...

Semua ciptaan Allah sememangnya cantik. :)

fRaMe+LenSeS said...

Saya gelap jugakk.. :p

ema said...

saya hitam manis ;)

Cik Pulau said...

hahaha.. hitam pun manis je kan...
hitam kulit takpe..
janji jat dalam putih.. hehehe

ainiey said...

saya tertarik dengan entri ni sangat-sangat!!..
bagi saya hitam ke, putih ke..semua ada kelebihan yang tersendiri.. :)

Fatin Farhana Binti Ramli said...

YE SETUJU .. TAK SEMESTINYA YANG PUTIH ITU CANTIK ..

aimie amalina said...

gagagaga
oohh ase nak ciomm kak ngahhh sebb wat entri ni
hahahahah





(sebb opah gelap..kakakakak)

eiyzniey said...

Yup..
Sokong3!
:)

Rozuan Ismail said...

saya kulit gelap dan saya tak malu.malah lebih confident

H.J said...

yang gelap tu manis saja je ayat nak amek hati..haha

kiera'sakura said...

ikut aturan Allah insyaAllah indah.. jgn pulak klu yg gelap pegi kaler rmbut warna karat mmg la nmpk pelik...

Nong Andy said...

Hitam itu menawan..

*Aku hitan.. tapi hitam manis cewah!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers