CORETAN TERBARU NADH

Macam mana nak bercinta?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ada seorang adik sedang menangis di tepi tasik. Lantas aku menyapa. 
Aku: Wahai adik kenapa menangis?
Adik: *Masih menangis.
Aku: Cakaplah mungkin akak boleh tolong.
Adik: Akak boleh ke tolong saya ni?
Aku: Insyaallah selagi mampu. *senyum
Adik: Saya nak tanya satu soalan je.
Aku: Apa dia?
Adik: Macam mana nak bercinta?
Aku: #@$^^&*@!
Adik: Kenapa kak?
Aku: Akak pun andartu dik. Manalah akak tahu macam mana nak bercinta.
Adik: Akak! *Menangis semula.

Okey semuanya aku tipu je. Konon buat dialog gedik. Apa punya keyword ni? Sibuk nak belajar bercinta. Aku pun masa zaman bercinta dulu tak pernah belajar nak bercinta. Main taram je. Lagipun bercinta untuk bebudak sekolah baik tak usah. 

Biar kita bercinta bila hati kita tekad nak kahwin dengan dia. Ehem* Jangan sibuk sangat nak bercinta kalau nasib diri tak tahu macam mana lagi. Kalau nak bercinta sebab suka-suka minta dijauhkan. Ingat sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tak ada guna dik oiiiii.

Ps: Dia dah tekad dan nekad.

13 comments:

aamalinaazman said...

bekkkk akak penasihat cinta :)
kekekee

Rawkzell said...

funny la dialog tu , tapi ada pengajaran entri ni kan.

love is important , but there are also existed another thing is that more important . First thing first :)

r-5 said...

tu la adik abang dulu suka menggatal bercinta, sekali bercinta fuhhh sedap.. tengah2 bercinta ksut pale otak.. hujug2 bercinta.. semua tak kena.. last putus begitu sahaja.. Merana susa nak lupa *cinta kanak2 rebina..

sekarang aku hanya bersedia menemui cinta yang mebawaku ke arah keredhaan Allah.. That's maintain single.. no doubt.. kih3.. Bila sampai waktunya ku akan dipertemukan dengan tulang rusuk kanan ku yang hilang itu.. semua itu janji Allah.. :)

Fatin Farhana Binti Ramli said...

HAHA .. budak budak .. darah muda ..

Unknown said...

hmm zuan da serik bercinta *baru 2 kali* skrng nk carik bff, n ajk my bff kawin xD

Eera Shera said...

mana la mr right ni hehe ;)

Unknown said...

doktor cinta Iffah, hehe. Eza pun nak habeskan study degree dulu. Baru pikir pasal bercinta lagi :). Ehemm... hehe..

Unknown said...

terjun lombong kot.itu cara bercinta. kih kih

Chair Daily said...

haah la..camna nak bercinta ek??hahaha..gurau jew..(x pernah bercinta pown)

Cik Pulau said...

tergelak ai baca.. nanti yu ajar ea macam mana nak bercinta..huuu~

Kira Sakura said...

bina hubungan klu dlm hati dh ada niat nk berumah tangga... kalau x, baek la dielakkan.. :)

maszull said...

assalamualaikum iffah...kalau dah jatuh cinta lakukn dan terimanya dgn ikhlas dan atas jalan yg benar yer moga cinta itu sentiasa akan mekar di dalam keredhaan Allah....insyaAllah...:)

deya said...

teringin jgk nk b'cinta..tpi bila difikir blik..lebih baik b'sendiri drp b'dua ..huhu takot kecewa..
tpi deya nk b'cinta lps khwin baru best..hehe

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers