CORETAN TERBARU NADH

Kata sayang yang tak terungkap

Saya sayang awak.
Saya cintakan awak.
I love you.
Wo ai ni.
Aishiteru.
Sarang hae.
Mahal kita.
Ti amo.
Mujhe tum se pyar heh

Semua ni nampak mudah disebut. Tapi kenapa masih sukar? Kerana ego dan batasan membuatkan ramai yang tak mahu mengungkapkan dengan kata-kata. Cukup dengan perbuatan. Tapi kalau hint tak jalan kenalah ucapkan jugak. Bergantung kepada seseorang.

Ada juga yang suka mengatakan cinta tapi rupanya hanya di mulut saja. Di hati lain ceritanya. Jadi tak semestinya cinta perlu diperkatakan. Cukuplah hati merasakan dan perlakuan menunjukkan rasa itu.

Macam cinta Allah. Asyik kata sayang Allah tapi ibadah yang disuruh tak buat tak guna jugak. Jangan pandai bermain kata saja. Buatnya tidak. Fikirkan!

Ps: Tak payah kata sayang kat dia kan?
Published with Blogger-droid v1.7.4

8 comments:

Nong Andy said...

tertanya-tanya? yg ni dlm bahasa apa?

Aishiteru. jepun?

Mahal kita. ???

Ti amo. mexico?

er.. yg lain tu aku tau la hehe...

Mazni said...

Tak suka jgan mudah ungkapkan iloveyou dan lain2

aimie amalina said...

emmmmm
betol2
tiada siapa dpt menilai sejauh mane dlm x dlm nye kasih syg tu kan kak ngah :)

Eza Boom Boom :) said...

susah nak ucapkan sayang tu dari hati. Belum jumpa lagi bakal suami lagi. hee..

Yup, sayang kat Allah kena buktikan dengan ketaatan kita beribadah :)

Paris Lipton said...

hurmmm betollah tu....tskk tskkk

mas saari said...

ungkapkan memang senang, nak buktikan susah..

Eera Shera said...

je t'aime plus ;)

kiera'sakura said...

lebih baik buktikan apa yg dikata tue...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers