CORETAN TERBARU NADH

Alhamdulillah masih ada

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku nak kongsikan suasana surau di Mahkota Parade.

Semalam aku keluar berbuka. Kawan-kawan ajak. Ikut jelah. Dah tu lepas makan kenyang berkejar ke surau. Alhamdulillah. Surau penuh dengan wanita beragama Islam. Walaupun kat luar bau rokok yang busuk. Masih ada yang ingat satu kewajipan sebagai orang Islam.

Takkan nak main pilih-pilih ibadah mana yang kita nak buat ye? Kalau kahwin 4 sunnah Rasulullah S.A.W. tapi kalau bab makan kurma. Tak nak sentuh langsung. Yang perasmi untuk berbuka adalah asap rokok. Renungan bersama di pagi hari.

Aku mengira hari untuk balik cuti raya. Nak buat kuih raya, kemas rumah. Macam-macam lagi.

Ps: Aku risau tentang dia. Hurm.

14 comments:

wahida said...

risau pasal siapa? kenapa dgn dia?

eh, sibuk lak nak tau...hehe...

wahida said...

salam, tengs drop ur comment...awat tak follow sekali? huhu...

tomatokering :) said...

hihi betol3 .. huhuh

JIJI YU said...

elok sgt le berbukak ngn rokok

saya cello191 said...

risau kat sapa tu..
tula sekarang,ambik separuh,buang separuh..
ikut sunnah yg kena dgn diri ja...

Luqeem™ said...

tp slalunya lpas hbis berbuka diorg bru hisap rokok..

mas saari said...

tulah, kurma tu kan lagi sedap dari rokok..huhuhuhuuu

merahitujambu said...

SELAMAT HARI RAYA DEAR

aimie amalina said...

ayoooooo
nak jugak ke makanan jin tu
aiyakkk
kak ngahhhh!
rindu pulak..hihi


p/s: x abis2 lagi ke?hihihi..ceptla gitaw

sifu im said...

rokok ni mati cepat..selamat dh dia dari wt maksiat berpanjangan klu dia mati cepat..haha

Lea IsNaw! said...

diorg sangap sgt dgn rokok tu

ish

cik pulau said...

ai tak payah kira nak balik cuti raya.. hahaha..

tak suka bau rokok...

Sunah Sakura said...

tu lah...rokok ni.... eh...rokok ke yang bersalah?

sergeant keroro said...

untunglah berbuka kat luar~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers