CORETAN TERBARU NADH

Soal kasar bila berbicara

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hah tajuk memang tak menyimpang atau kias-kias. Aku tertarik dengan entry sorang budak nama BUN tu. Dia risau ada yang sentap bila bahasakan kau aku. Bagi aku tak kasar mana pun. Tu tanda kita nak rapat dengan semua orang. Tapi biasalah lain orang lain ragam. Aku tak kisah.

Sebab tu entry aku menggunakan perkataan aku dalam berbahasa. Lainlah memang aku nak tujukan kepada senior iaitu yang lebih tua aku akan bertukar sopan. Agak janggal weh. Itu bukan diri aku. Tapi ikut keadaanlah. Kadang rasa tergeliat lidah bahasakan diri nama, saya, i. 

Sesiapa yang aku guna i, den tu maknanya aku tak tahu nak guna perkataan apa untuk borak. Haha tapi blogger lelaki aku tahu tak kisah punya. Tak sentap-sentap. Lainlah dia bahasakan nama. Aku akan taip nama dialah. Tak pelik ada yang sentap. Aku pun jauh lagi muda dari dia. Siapa? 

Bajet muda. Mudalah dari Bro ben, PCM, Ady. Oh ady pun kadang bahasakan aku kau. Ady kisah tak? Kalau kisah kenalah panggil bro. Tergeliat lidah nak pangil abang. PCM tu sebab nama glamer. Kalau tak panggil bro mat gebu. Takut pengsan pulak kan?=P
Post by,
Miss Ran 

8 comments:

Mira Amirudin said...

ikut orang jugak nak guna aku kau...tapi betul ape miss ran cakap tadi..kadang2 guna aku kau boleh rapatkan kita ngan orang.huhu

hans said...

hahhha
yups
asal pandai menyesuaikan bahasa dengan orang lain
biasalah tu kan
hehehehe

aliarosli said...

hhahhahahhaha, dah agak dorang tak kesah

sebab ada cakap macam tue ngan kite

buat jugak lah entri tue

Bulan Purnama said...

panggil saya BP .. hiihi .. xleh cakap kasar2 dengan org kan .. ^_^

forever love said...

benda kecik pun nak sentap. isk.. pelik betul la

Ikaa Sharin said...

saya pun guna aku kau . lebih selesa :)
is following you :)
dottsaja.blogspot.com

.::TAIKO ::. said...

alaa...gn aku kau kan lg mesraaa..
hehhe..
tapi dgn yg lg tua tu lain la kn,jnji kite jg lg batas2 pgaulan adab sopang tu..senang je..xpyh la jdkan bnde tu ssh...


tengok cam alia,relek je die pgl aku nenek..cett..hahha

.::TAIKO ::. said...

alaa...gn aku kau kan lg mesraaa..
hehhe..
tapi dgn yg lg tua tu lain la kn,jnji kite jg lg batas2 pgaulan adab sopang tu..senang je..xpyh la jdkan bnde tu ssh...


tengok cam alia,relek je die pgl aku nenek..cett..hahha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers