CORETAN TERBARU NADH

Walkathon!

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Sumpah penat. 3KM berjalan kaki. Nak suruh menyanyi lagu patriotik lagi. Serius tengah panas. Pukul 8 start majlis. Gerak pukul 8.30. Memang penat. Berbaju kurung dan berkain batik menutup kepala ala orang kampung zaman dulu.

Konon tak nak memang. Memang tak menang pun. Jadi sangat penat! Tu je aku nak cerita. Jauh weh! Kirorang seunit seronok berjalan. Banyak kereta sampai polis trafik ada join sekaki. Yelah YB turun padang. Aktiviti satu Malaysia. mahunya tak join? Pakai sari ada, punjabi style, Cheongsam, baju pengantin, baju orang putih, baju minangkabau. Macam-macamlah.

Tapi memula jalan kami bersuka ria lagi. Sebab beca pasang lagu lama. Oh Fatimah, Kenanganku. Ada lagu Radja. Kitorang tak peduli dah. Haha menyumbang suara bersama. Siap kalau ada bus kami lambai. Ada bus Akademi laut lalu. Kami lambai dengan gembira.* Bukan niat menggatal. Mentang kami semua perempuan. Laju diorang snap gambar. Aku tak tahu motifnya. Berpeluh jantan bagai. Entah. Hanya budak ALAM je dapat jawab.

Kesimpulan berkerjasama dalam kumpulan seronok. Tapi berjalan jauh amat tak seronok. Kalau dalam aircond nak lah. Shopping Mopping. Ini? PANAS. Tapi panas dunia pun aku tak tahan. Panas akhirat?

Post by,
Miss Ran 

No comments:

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers