CORETAN TERBARU NADH

Review HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
hikayat merong mahawangsa
Pengarah:
Yusry Abd Halim
Genre:
Sejarah, Aksi & Peperangan
Pelakon:
Stephen Rahman Hughes, Dato Haji Rahim Razali, Ummi Nazeera,
Khir Rahman, Nellie Ng, Wan Hanafi Su dan lain-lain sebab sangat ramai okey.


Ulasan penulis:
Bagi aku cerita ni okeylah. Aku tak suka sangat cerita aksi ni. Hehe tapi yang menariknya cerita ni memang bombastik. Memang tak macam cerita melayu. Aku salutelah. Cuma penggunaan cahaya terlalu kurang nampak gelap sangat. Memanglah cerita zaman dulu. Cuba tengok P.Ramlee. Lain kualitinya.

Jalan cerita okey. Cuma aku suka part percintaan je. Haha bagi aku garuda tu macam tipu je. Lagi satu kenapa orang cina kena berbahasa inggeris. Aku pelik. Hero nampak sangat kacak dan bergaya. Tak nampak macam orang putih pun. Suka bahasanya ada tiga. Mantap. Melayu, Inggeris, Cina.

Dari segi pelakon tak banyak pelakon melayu. Jehan miskin pun terperasan last-last je. Ummi Nazeera tak menonjol. Nampak macam lebih menekankan pelakon jahat. Okey. Sila pergi download kat syok.org. Tak rugi punya. 

Ps: Kelakarnya si pembantu puteri cina tu. Haha 

4 comments:

Unknown said...

adeh cerita ni aku x smpat tengok. gila rugi...

Sunah Sakura said...

tak tengok lagi~ wuwuwu~

u, bila i baca manga o komik jepun kan, i rasa macam sama dengan u je gaya bahasa dia..hahahah~ mungkin sebab identiti miss ran tu...:D

K2r~90 said...

x tgok ag =( hehe

HazHand said...

dah tgk crite ni smalam!!! huhuhuuhh

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers