CORETAN TERBARU NADH

Isu kipas blogger lama

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kenapa aku tulis entri ni? Sebab ada seorang pengkomen telah membuka mata aku dengan pandangan dia tentang entri ni. Aku tak salahkan sesiapa. Aku tak merujuk sesiapa dan aku tak nak kondem sesiapa.

Aku menulis ikut pandangan aku. Semua ada pendapat yang berbeza. Menajawab soalan encik Benjy, dia kata blogger lama penting untuk kita. Kalau tak macam mana blog nak popular. Entry tu patut diubah sebab akan mendatangkan masalah pada aku.

Aku pelik. Aku tak kata blogger lama tak penting. Aku cuma kupas isu kipas mengipas je. Mungkin pemahaman berbeza. Tapi percayalah siapa aku tanpa blogger lama. Sifu Ben adalah sifu aku. Takkan menderhaka kat sifu yang bagi ilmu secara tak langsung. Sebab dia aku punya follower seperti sekarang.

Aku cuma kata kipas mengipas budaya tak elok. Jangan sebab blogger popular kita rapat, yang tak popular kita pandang pun tak mahu. Aku tak nak. Aku baca sebab aku suka. Aku follow sebab suka. Bukan sebab nak mengampu ke apa. Tak ada makna.

Kita ada tulang empat kerat sekalipun usahalah. Takkan popular datang bergolek. Kita usaha, dia bantu. Setakat ni segmen bro ben memang sangat membantu dari segi trafik dan follower. Tapi join segmen tak bermakna aku ampu bro ben. Faham tak apa yang aku cuba sampaikan?
Post by,
Miss Ran 

8 comments:

Qaseh Dalia said...

kipas ? hehe .. sila bawak kipas besar ..tgh panas ni ..sebenarnya tak perlu lah nak mengipas blogger2 otai ..sebab mengipas ni tak ikhlas kan ..sepatutnya kita support mereka2 bukan mengipas tu yang terbaek ..

.::TAIKO ::. said...

hurmm..rpat ngn blogger otai tu bagus,dpt cari ilmu..
tapi ade stngah org slh gune jd pengampu..
tu yg timbul isu tu kot...


ala,sme gak cm time kat skola,rapat ngn senior leh la dpt nota2 die utk kita guna plak..
kalau xbaik ngan org mne org nk share ilmu ngn kite..

sape stuju angkat tgn mcm sy..
hehhe..

Sunah Sakura said...

sangat setuju dengan entry dan dengan qaseh sayang...

aliarosli said...

kak qaseh, nak gak kipas

share jom

hehehhehehheeh, saya paham kak iffah

Lydia Miza said...

kipas ke?akak pula rasa..sbg sifu kita hargai mereka tu je.bkn nak kipas atau bodek2 tau!

Maira Quee said...

biar la kite menulis dgan hati..bkan sebab orang or nk femes kan..

fRaMe+LenSeS said...

setuju ng pendapat Miss Ran.. :D sabar ye.. besa la tu mulut orang..

Unknown said...

sabo jewk laa.kdg2 orang yang baca xpaham maksud yang kita cuba nak sampai kan..kita tulis bberdasarkn pendapat kita,,tapi xsumer org boleh terima..niat kita baik tapi mesti ade jew yg sala sangka..aishhh sabo keh..=)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers