CORETAN TERBARU NADH

Bersyukurlah kalian

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Saja aku nak cerita pasal konsep bersyukur. Selalu aku cerita pasal ni. Tak apa benda baik kena selalu ingat-ingatkan. Aku dan kawan-kawan tengah beratur tadi. Sangat panjang dan keadaan sangat panas. Tetiba aku sedar di belakang kami ada seorang remaja lelaki. Nampak kurang normal. Aku rasa mungkin dia terencat fizikal. 

Tak tahulah. Aku bukan pakar bab ni. Aku agak jelah. Betapa sayangnya ayah dengan dia. Sepanjang nak dekat 30minit beratur ayah dia pegang dia. Takut terjatuh longkang. Yalah, longkang sebelah. Dalam tu. Betapa tulusnya kasih ayah. Aku tak tahu nak hadapi kalau dikurniakan zuriat yang istimewa seperti itu. Mata dia macam tak normal. Kalau korang tengok sekali imbas dah tahu ada sesuatu yang pelik kat dia.

Tapi aku puji ayah dia. Sanggup beratur lama-lama bersama anaknya untuk segelas minuman. Aku bukan mata liar tapi aku ternampak *** si anak. Seakan jelas kelihatan. Aku tak tahu sakit apa yang dia hadapi. Tapi aku harap anak tu boleh sembuh dan boleh menguruskan diri sendiri tanpa harapkan bantuan orang lain. Kesimpulan bersyukur apa yang kita ada. Kesihatan, kesempurnaan fizikal. Jangan sebab tak cantik buat pembedahan plastik. Alih-alih jadi spastik. Sekian.
Post by,
Miss Ran 


6 comments:

gadis melayu said...

sentiasa bersyukur atas kurnianNya..^_^

Qaseh dalia adelia said...

bersyukur dapat tenangkan diri :)

... said...

as salam..
kasih sayang..

=)

aliarosli said...

alhamdulillah

syukurlah atas nikmat dan kurniaNya

forever love said...

bersyukur dengan apa yg kita ada.. dan cuba menyempurnakan mana yg tak sempurna

~...AmALinA....~ said...

=)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers