CORETAN TERBARU NADH

Bila hati mula berbicara

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Bila hati mula berbicara. 
Mulut terus kaku tanpa kata. 
Aku terdiam seribu bahasa. 
Lantas hati berkata-kata.

Kesedihan tak terhingga.
Hingga lupa segalanya.
aku tenggelam dalam rasa.
lemah lagi tak bermaya.

kenapa kata nista saja
kenapa kau bisa berkata
sakitnya bila membaca
turut remuk hati saudara

kita saling beragama
kenapa perlu bersengketa
hanya kerana hati bicara
mulut terkunci diam saja

aku insan kerdil hina
bukan harap belas anda
cukuplah aku diperkata
jika mati bukan dihina

Aku memang insan hina
ini ruang yang ada
biarkan hati berkata
agar tiada yang terasa

Post by,
Miss Ran 

1 comment:

Putera Bunian said...

perghh smart kata2 dia tu.ni nak ngis ni je rsa..heeee

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers