CORETAN TERBARU NADH

Nak masak apa kawan-kawan?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hobi aku kat rumah. Seperti biasa minggu ni akan ku pulang ke kajang. Sesiapa nak tumpangkan aku pergi kenduri Ujang=(. 

Oh ya balik pada tajuk. Aku dilema ni. Aku teringin nak buat Cheese Cake macam PCM dan Ady buat. Masalahnya aku diminta masak benda lain oleh rakan sekelas. Tak sampai hati nak kecewakan sebabnya ayat dia begini:

"Buatlah kek coklat fah. Yang macam hari tu."

Oh dia merujuk kepada kek coklat kukus macam dalam entry yang ni.

"Buatlah cheese tart. Iffah reti buat tak?" 
"Reti je. Dulu pun buat tarlet buah-buahan. Cuma yang ni intinya cheese,"

Jadi aku nak buat mana? Buat tak kisah sangat tapinya duit. Duit nak beli bahan tu. Kadang kala seronok bila orang makan masakan kita. Baik kita mengenyangkan perut mereka. Murah hati. Kerana insyallah murah rezeki kita. Buat apa nak berkira. Jadi nak aku masak apa ye jumaat, sabtu, ahad dan isnin. Cuti you!

5 comments:

fRaMe+LenSeS said...

wahh jgn lupa kasi nadh sikit na.. nak jugak. huu.. tingat kek kat umah..

aliarosli said...

huhuhuhuu, masak je ape-ape janji kenyang

nak ikottttttttttttttttt!!!

Halimatun Sa'adiah said...

rindunye nk msk blik....

Abang Zam said...

abg nak nasi goreng daging..mmm..lapa plak malam2 nih

miss ran tanak baca?
Bagaimana Fitnah Berlaku

Sal Saari said...

akak nak tumpang g kenduri Ujang leh??
dulu pun dok Kajang gak..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers