CORETAN TERBARU NADH

Don't take for granted

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku tak surelah ejaannya. Maklumlah aku selalu dengar mentor aku cakap. Apa kau ingat Salma je ada mentor? Balik pada penyataan di tajuk. Aku nak kongsi pasal kata-kata yang sangat selalu aku dengar dari mulut seorang dr falsafah berketurunan cina. 

Dia selalu cakap, don't take for granted.
Layan gambar
Kawan aku disyaki darah tinggi. Umur? 22 tahun. Tekanan darah dia tadi 150. Korang bayangkan. Kita ni walaupun muda, kena juga jaga makan. 

Jangan asyik kata:
'Masa muda nilah nak makan yang diidamkan. Nanti dah tua tak lalu nak makan'
'Hidup untuk makan'
'Makan je apa yang kau nak, nanti dah mati tak boleh makan dah'

Selalu dengar? Jaga pemakanan anda. You're what you eat. Kalau anda makan lemak, berlemaklah badan anda. Senang sangat kan? Tapi berapa ramai kontrol makan? Orang ingat diet untuk kuruskan badan. Sebenarnya diet tu untuk mengawal pemakanan. Nak tunjuk makanan mana yang sesuai untuk kita mengikut umur. Ni tak main belasah je diet suka hati. Siapa sakit? Jangan sampai belum umur 30 an dah rupa 50 an. Fikirkan ye=)
Post by,
Miss Ran 

3 comments:

senyumSOYA said...

hihuuhu..takot ble dgr muda2 da ada penyakit...

mkn biar seimbang~ hihihi

Qaseh dalia adelia said...

MASA MUDA NI LAH KENA JAGA SUPAYA MASA TUA NANTI SIHAT !

MiSzy DiaN said...

hati2 dgn apa yg kita mkn..
muda2 ni laa byk pnyakit suka dtg taw..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers