CORETAN TERBARU NADH

Awas senjata rahsia wanita

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ehem tajuk haruslah gempak. Aku buat entry simple je untuk korang hujung minggu. Payah asyik berfikirkan. Tapi ni nak kasi berfikir jugaklah. Haha tak boleh elak. Aci tak? Bila baca tajuk apa yang terlintas di fikiran korang?

Ya, simpan jawapan. Mungkin sama. Tinggalkan jawapan kat komen. Apa yang aku nak kongsikan berkaitan air mata seorang wanita. Oh murahnya wanita dengan air mata. Tengok cerita pun bisa menangis. Kalau lelaki? Putus cinta berkali-kali pun masih tahan air mata demi ego.

Tapi tahukah korang yang air mata adalah senjata sulit wanita? Ehem ada yang dah tahu. Ada yang belum. Aku ingat aku je yang fikir macam tu. Member aku seorang ni pun baru mengaku dia menggunakan air mata untuk tawan hati bakal suami dia. Ehem raya kedua dia nak kahwin.

Tahniah senget! Ikuti perbualan kami je ye.

"Weh, kau tak mintak nafkah kat dia ke? Kan wajib," Iffah (Nama sebenar) yang mata duitan. 

"Wajiblah bagi. Tapi takkan nak mintak kot," Senget (Perangai sebenar)

"Yelah, dah kahwin kan. Nafkah zahir batin haruslah ada," Iffah membebel lagi. Macam pandai sangat bab nikah kahwin ni.

"Aku pandailah mintak kalau dia tak bagi. Kalau bagi banyak mahunya boros aku nanti," Iffah angguk.

"Dah tu kalau dia tak bagi macam mana?" 

"Apa susah. Air mata kan ada?" Gelak jahat.

"Amboi kau. Suka je nak nangis," Iffah dah mula faham maksud rakannya itu.

"Dia tak boleh kalau aku menangis. Senang je nak dapat," Iffah tergelak bersama.

Okey, tamat kisah si senget yang dah nak kahwin tu. Tengok! Betapa dasyatnya penangan air mata kaum aku. Korang jaga-jaga. Air mata bisa meruntuhkan ego korang yang tinggi bagai nak rak tu. Ingat kaum hawa lemah ke?

Tapi bukan semua benda kaum hawa guna air mata. Kadang air mata tu ikhlas keluar dengan sendirinya. Tanpa dipaksa. Hati kami kan selembut hati tisu. Mudah tercarik, mudah hancur, mudah lunyai, mudah hanyut dibawa air deras. Apapun, air mata dan wanita itu sinonim. Hati-hati kaum Adam. Air mata kaum aku bisa mengubah anda=)

Suka post entry time syahdu begini=P

Ps: Dia suka menangis ke tak eh?

22 comments:

aimie amalina said...

die nanes jek..ehehe
oooo..
air mate
bes fren tuh!
hahaha =]

Cik Ct said...

hehe.. seperti bese.. air mata tue mmg senjata bg kaum hawa.. hee~

Nur Ilyani said...

salam ziarah :)

Sunah Sakura said...

bila lelaki menangis pulak, itulah air mata yang sangat mahal..

idzanfashila said...

stuju :)

yunZ said...

tapi saya dea xleh nak kuar dair mata.da kontang

ir prof dr alia rosli said...

hahhaahhaha, nak buat gak la boley?

Farhana Jafri said...

xsume gak mcm tu.. ade laki yg hati batu mmng tak jalan la strategi tu.. tp klau laki dh syg, for sure la dy akn klah bila tgk puteri ksayangan dy nangis.. hik3

fiq. said...

untung la dapat lelaki hati tisu....

Syazmira Suhaimi said...

tp ad jugak yg xmempedulikan air mata wanita.. hu3. baru terfikir.. knp air mata wanita 'murah' dan air mata lelaki 'mahal'? ;p

Umie Artoqiemie said...

tinggal nangis je hahaha

anGah said...

wow.. air mata gn wanita tak dapat dipisahkan.. mcm adek beradek..

eh pasai segmen tu belum tutup lgi.. esok malam kot.. huhu

maszull said...

salam iffah...air mata itu sememangnya satu senjata yg baik buat wanita kerana dgn menangis je lelaki akan dtg n pujuk kita...

kalau x nangis susah sgt dpt pujukan tu...

power betul senjata wanita ni kan buat kaum lelaki cair...:)

H.J said...

alahai..laki mana la mengalah dengan air mata wanita tu..tak gentle langsung..hak3

JIJI YU said...

tu la lemahnya laki..bile tgk air mata pompuan

Suhaili Sarif said...

air mata memang senjata paling dasyat
tp kalau ktrg nangis,abah x pujuk pun.haha
kalau mak nangis je.huh!hehe

Luqeem™ said...

laki kalau nangis, perempuan suka,(eh?)
perempuan kalau nangis, laki tak suka. kata ngada2..haha

pengemis Cinta~ said...

ada jugak lelaki tak suka perempuan nangis.diorang menyampah.hehe.tapi minor jela..major memang terus cair macam eskrim tak letak dalam petiais;)

azeelia azman said...

haha nice one.suka bace entry neh.emm.mmg pom, perempuan mmg mudah sensitif sket.haha.

padlie said...

Dah tau dah.. masa jadi kaunselor tak bertauliah kat UM dulu selalu jadi "pengelap" air mata wanita..

Tapi jangan la salah gunakan yer.. ;p

tamlegend said...

dah tau ni, kalo dia nangis t buat tak tahu je la...hahaha....

sergeant keroro said...

untunglah menangis jek orang cair~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers