CORETAN TERBARU NADH

Kritikan untuk aku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ni bukan entry bangga diri. Sesiapa rasa nak maki sila klik pangkah. Seperti yang semua dah maklum. Hari ni hari last aku di sekolah sebagai cikgu.

Lepas ni aku kembali menjadi pelajar. Ehem tak sedih pulak. Tunggu dah lama baru sedih kot. Aku kan kena observe lambat. Tak ada mood nak tengok komen lecturer. Sekali baca semalam.

Tanjat gegirl! Ada kritikanlah. Siap ada mention nama aku. Ehem* kami mengaar berpasangan. Jadi sama-sama handle budak-budak. Tahu apa lecturer aku tuliskan?

Afifah, anda ada potensi untuk menjadi guru yang cemerlang. Justeru itu anda perlu memahami secara mendalam kurikulum prasekolah. Dengan itu, anda dapat merancang P&P dengan baik dan berkesan. Kenali potensi diri dan kembangkan secara berperingkat-peringkat. Selamat maju jaya.

Aku dah terharu ni. Tak sia-sia aku payungkan dia masa hujan sampai mengajar dalam keadaan basah sehari sebelum tu. Huargh ada potensi? Hurm aku cuba. Tapi tak tahulah lecturer tu nak ambil hati je kan. Apapun setiap kritikan dia sebelum ni aku akan perbaiki.

Kritikan bukan bermakna negatif. Ada jugak yang positif. Terpulang cara kita menyampaikan kritikan berkenaan. Dengan ini, praktikum fasa dua melabuhkan tirai. Ada setahun 3 bulan untuk belajar lebih lagi untuk bergelar guru sebenar. Cayok!

16 comments:

K O R I E said...

bakal cikgu rupanya

ptt la..

mas saari said...

cayalah iffah...
semoga jadi guru yang berdedikasi dan cemerlang nanti!

aamalinaazman said...

weee
cikgu Iffah Afeefah yang terbaek!
bile la nak belaja bawah die kan..
ish2,,
hehee
gud luck kak ngah 4 next steps!
heeee
eh lope..tahniah juge..
nnti jumpe bru opah bg duet aye ye..=]

Unknown said...

salam... nak jadi pendidik yg berdidikasi dan kreatif x senang.. tapi nak jadi pendidik yg buat x tau.. senang ja... budak25 sekarang x mcm dulu.. baru pra sekolah dah pandai kritik cikgu2 x-hensom,x-cantik dan asyik pakai baju sama ja pigi sekolah.... adk masih muda lagi masih pjg lagi ilmu untuk dipelajari.. good job n enjoy u job now....( maaf sekiranya terdapat ayat@ perkataan yg x menyenangkan)

Unknown said...

bos hanya menilai cara kita bekerja. tp kalau nak tau penilaian dari segi pencapaian guru, rasanya, pelajar la yang patutnya jadi penilai bukan bos..hehehehehehe ...

Sunah Sakura said...

alhamdulillah...tahniah u...

maszull said...

salam iffah...semoga menjadi seorang guru yg baik yer...:)

Lea Isnawi said...

wahh..cikgu iffah

tingkatkan prestasi
kurangkan kontroversi

eh?

K said...

afifah ke afeefah?

Unknown said...

hurm..ckgu pendek

saya cello191 said...

chaiyok...bakal cikgu yg cemerlang..^^

Nuur mutiara said...

semoga berjaya cikgu! :DD

Fyza Lovato said...

CIKGU! :) saya suka cikgu sebab pakwe sy pon cikgu :)

Umie Nadhirah said...

cikgu iffah betudung merah dah piiii..

aliarosli said...

cikgu garang

Muslimah Optimis said...

dah xingat apalect komen dulu..

p/s : semoga cepat sembuh

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers