CORETAN TERBARU NADH

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
KLIK BANNER UNTUK JOIN
Aku kembali bersegmen. Ini sebab adik boboi dah tag. Ini segmen AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Teringat zaman sekolah cikgu Sejarah mengajar tentang AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Mula aku tak faham kenapa kena belajar.

Tapi bila makin dah besar. Dah ada pengalaman mengajar anak didik yang juga ANAK MALAYSIA MERDEKA. Bila nampak mereka yang ketandusan ilmu tentang apa yang dimaksudkan dengan AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.

Aku mengaku semangat menyambut Hari Merdeka makin lama makin kurang. Ini bukan salah sesiapa. Salah diri sendiri yang mula lupa tentang AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Kebetulan aku mengajar dua minggu berturut-turut makin lama makin semangat pulak nak mengaku AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.


Bila aku dengar video pengisytiharan kemerdekaan pada 31 OGOS 1957. Memang sangat bangga bila dengar sebab sememangnya AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Aku memang dilahirkan di MALASYIA. Aku bangga sebab hidup di MALAYSIA.

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA menyeru kepada semua orang jangan hanya menyambut merdeka dengan konsert, dengan sambutan, dengan bunga api sana sini tapi hati tak pandai memahami dan menghargai perjuangan setiap tokoh kemerdekaan kita yang bersabung nyawa demi menyelamat negara dari jajahan penjajah.

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA juga menyahut cabaran berkempen untuk semua pembaca menghayati apa erti kemerdekaan sebenar. Adakah kamu semua bangga mengaku yang kamu ANAK MALAYSIA MERDEKA?

Adakah cukup dengan hanya melaungkan AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA? Cukupkah dengan mengaku kamu AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA kamu sudah layak menjadi anak MALAYSIA? Kalau benar mengaku AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA buktikan kepada nusa bangsa. Jangan hanya gah mengibarkan JALUR GEMILANG?

Yang penting AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Aku ada cara menyatakan yang aku memang bangga  dengan melaungkan AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Yang lain-lain macam mana? Jika bangga, marilah sama-sama menghayati perjuangan tokoh terdahulu. Sekian.

ORANG YANG AKU NAK TAG:
Ps: Dia dah join. Korang bila lagi?

12 comments:

Hafizin Jamil said...

encik skandal ye??

Rean said...

goodluck cik iffah! :D

Cik Pulau said...

wewittt.. xtag. taknak join lah.. hahaha

Unknown said...

all the best iffah..

Lea Isnawi said...

ingat ustaz sengal tu ostad jiji rupanya bukan

Luqeem™ said...

kena faham dan hayati apa mksud merdeka..

:)

maszull said...

salam iffah...salam merdeka n raya...

Merdekaraya...:)

saya cello191 said...

semangat nak raya terlebih tahun nie..^^

K said...

power SEO ni, hehe :P

aamalinaazman said...

waaaa
nanti opaj join ye..huu..x de kederat lag nih..,huuuu =(

maceh kak ngah!

Asyiqin Haulisah said...

wuhhuu. good luck dear. :)

Elly Jade said...

sedih..kak long br baca
huhu
thanx tag kak long

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers