CORETAN TERBARU NADH

Pinang meminang

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Amboi laju korang klik kan? Sudah tiba masa untuk kahwinlah tu. Keinginan dah ada. Bajet tak cukup? Buat loan. Dengan ibu ayah pun boleh.

Ni aku nak tanya je. Kenapa orang lelaki khususnya suka bergurau pasal isu pinang meminang ni? Dah dua lelaki sebut-sebut pasal pinang. Bukan nak pinang akulah. Maksud aku sebut pasal pinang secara umum. Ehem* serius.

Aku sensitif atau diorang tak peka? Macam aku pernah cerita pasal kawan aku tu. Yang dia takut bertepuk sebelah tangan sebab gurauan lelaki terlampau. Kata nak masuk minanglah. Tunggu green light jelah. Apakah semua ini?

Ingat isu ni boleh dibuat gurauan ke? Kesian kat kawan aku tu. Terseksa fikir laki tu yang bergurau melebihi had norma masyarakat melayu dan Islam. Korang rasa normal ke bergurau macam tu sekali? Kalau aku memang tak ambil serius pun. Rasa lawak.

Tapi kalau orang lain? Korang rasa? Si HJ cakap sebab lelaki meminang dan perempuan tunggu kat rumah untuk dipinang je. Setuju ke?

HJ aku rasa aku kena publish jugak entry banyak. Kesian blog janda kejap tadi. Huhu. Selamat berbuka korang!

Ps: Dia pun pernah bergurau nak masuk minang aku. Adoi!

16 comments:

Wanz Mejuez said...

Bila putus tunang itu rasanya lagi sakit... T_T

ir prof dr alia rosli said...

nak jugak

sape nak dtg minang saya?

masih dibuka

Lea IsNaw! said...

lelaki kdg2 suka wat main2 mende cmni

Umie Artoqiemie said...

hambik kau H.J ... hahahaha.

QasehSuci said...

bagi Qaseh...lelaki tu bkn main2...org lelaki nie ego...so, diorg nk terus terang kata dia suka kt pompuan tu diorg takut cinta x berbalas..jadi diorg bagi HINT macam tuh...itu dari pengalaman Qaseh lah...

Addin said...

kadang kadang boleh anggap bagi harapan palsu. huhu

msredcheesecake said...

Benda camni jgn la bawak gurau, pompuan ni kdg2 cepat perasan, ikut hati....sian dia kalau tak betul....

Kalamhati said...

mmg tak bleh bawak bergurau benda gini..kdg2 ada lelaki yg tak serius..nk meminang tp takde perancangan dan tak istiqamah..

saya cello191 said...

tak patut gurau gitu..

hati n perasaan ni,kalau sakit..susah nak sembuh..^^

reenapple said...

lelaki suka tabur janji kosng... huhu. jangan percaya sedikitpom ayat yang kuar dari mulut lelaki...

JIJI YU said...

HJ tu mmg camtu

Luqeem™ said...

sabor je ler..

laki klu betul2 nk minang prmpuan, dia akan ckap skali je.

aimie amalina said...

kikiki
kak ngah..cpt tunang eyh!

cik pulau said...

entah nape tiba2 ai terasa bila baca entri ni..
hahaha,,, :P

macam terkena kat batang idung sndiri je.

Suhaili Sarif said...

hurm....mmg dorg suka main2 ya bab2 ni?
sampai ati korammmm T__T

sergeant keroro said...

untunglah ada orang nak masuk meminang~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers