CORETAN TERBARU NADH

Teguran amat diperlukan

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Semua manusia memerlukan teguran. Tanpa teguran dia akan jadi alpa. Rasa diri dia je betul. Aku pun selalu je tak sedar diri. Asyik rasa best je. Sebab tu entry  penuh emosi macam bajet best. Haha maafkan aku. Aku tersyok sendiri bila dah menaip.

Oh ya aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kat kak long sebab puji aku melambung-lambung kat entry ni. Kembang kejap lepas tu nampak BERTIH JAGUNG terus kuncup. Sempat lagi mengata aku. Tapi tak apa. Dah memang betul pun kan?

Kadang benda positif memang bagus bila diucapkan. Tapi adakala kita kena sedar yang kita perlukan yang negatif bagi memperbaiki kelemahan yang ada. Berani terima kritikan adalah sikap yang baik. Kalau dia kata benda buruk kita kena terima.

Jangan nak cakap belakang. Kata macam-macam. Depan punya takut. Eh itu aku. Aku memang tak sampai hati nak cakap. Jadi aku gunakan blog untuk menyampaikan hasrat aku. Kalau tak terpendam jela kemarahan aku tu. Sakit jiwa boleh tau.

Aku cuma nak kata jangan takut terima teguran. Walau negatif manapun teguran itu, itulah hakikat pahit kita kena terima. Takkan ada yang nak kutuk diri sendiri teruk-teruk. Sebab tu aku bersyukur ada kawan macam dia. Dia mulut memang laser. Tapi itulah kebenaran yang harus aku terima. Sebab tu kami dah berkawan 4 tahun.

Sakit hati pun sekejap je. Sebab dia je berani tegur apa salah aku. Yang lain tak sampai hati. Macam aku jugak. Jadi mula menegur. Sikit pun jadilah. Tak rugi apa pun. Cuma teguran biarlah berhemah=)

Ps: Harap dia suka tegur aku kalau aku tersilap.

11 comments:

K said...

betul, tegur kena berhemah XD

Unknown said...

ak pon mulut laser tak menahan jugak

Elly Jade said...

hihi..eh bertih jagung 2 x positip eks?aiyaakkk
akak seboleh2nya cte yg positip je.sori eks kalau terasa.hihi

akak pny bestfren sama cm kwn ipah.dia kalau nk tegur mmg jujur.xde nak simpan2.2 yg akk suka kwn dgn die.ktrg kwn dr form 1.kire skrg ni 12 thn kwn.alhamdulillah bertahan.hehe

Elly Jade said...

penah sentap dengan jiji
haha

aiman said...

betul2.. bagus2 ada kawan camtu..

Sunah Sakura said...

kenapa yang dekat Ps tu i rasa macam harapan kepada bakal suami masa depan? errr.... :p

okeh okeh... i baca tauuu! sila tegur i kalau i silap!

aamalinaazman said...

meh opah nak tego ari2 meh..hehehe =p

lilypelangi said...

kerana mulut bdan binasa .



lau nak tegor biar la teguran yang membina . kan?

al-kisah said...

klu nk tgur pn kne lar de cre.xleh marah2 huhuuuu

Umie Nadhirah said...

umie nak tegor boleh,kenapa header iffah mata katon tu warna papel? hehe

Anonymous said...

teguran itu penting supaya kita tidak tersesat. yg penting teguran itu bernas dan tidak bertentangan dgn syarak. :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers