CORETAN TERBARU NADH

From nothing to something

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ini semua bermula dari entry Fasihah hari tu. Thanks. Aku tiba-tiba rasa nak menulis walaupun tangan agak sakit ketika ini. Selalunya orang akan menidakkan sesuatu dengan kata 'tak ada apa-apalah.' Itu membawa maksud nothing. Tapi sebenarnya dalam hati dia ada something.

Pernah dengar orang kata jangan benci sangat dengan orang tu nanti kita jatuh suka. Itu pun sesuai dikatakan from nothing to something. Kita tak boleh jangka hati kita ni. Kita sebagai manusia boleh berubah-ubah. Hati kita boleh berubah-ubah. Sama ada ke arah yang baik atau sebaliknya.

Bila tiada apa-apa berubah menjadi ada apa-apa, kadang kita tak boleh nak terima hakikat tu. Misal kata, aku benci nurse yang cuci luka aku tanpa rasa belas kasihan. Tapi akhirnya aku suka dia, tanpa dia aku takkan kuat semangat macam ni. Takkan kuat nak jalani pembedahan 16 hb ni. Aku kuat sebab dia. Sebab bebelan dia hari-hari terngiang.

Jadi aku tahu, semuanya ada hikmah. Walaupun dulunya nothing, sekarang menjadi something. Dulu aku tak kisah pun pasal sakit, hospital, doktor, ubat. Sekarang akulah yang paling bergantung dengan semua ni. Kuatkan semangat. Semua yang berlaku ada sebab. Doakan pembedahan ni lancar ye=)

Ps: Dia tahu ke tak pasal bedah ni.

15 comments:

Unknown said...

CHP suke ayat kakak : from nothing to something ,

hee , ~

Lea Isnawi said...

betul tu. setiap yg berlaku ade hikmahNYa

jangan dibenci2

moga iffah kuat!

KuNanGKuNanG said...

masa mula2 masuk keje dulu sy penah menangis sbb seseorg ni, sy xsuka dia.tp kalau masa tu dia xwat sy nangis mungkin sy xdpt naik pangkat cam skrg ni..:) dan skrg sy very close ngan dia.

Nong Andy said...

Kuatkan semangat.. moga pembedahan tu lancar ya Iffah...

suka dgn 'frm nothing to someting' tus ingat satu novel "why mr.wrong doing so right?"

Unknown said...

betul-betul..kite selalu je cover-cover kann..:) Orang tanya: Awak okey ke?? Pastu nak jaga hati kononnya, jawab je takde pape..hihi..

QasehSuci said...

Maaf jiran lama x menjenguk...tahniah akhirnya iddah wat keputusan yang betul...nanti bagi tahu hospital mana ya. Boleh dtg ziarah...x jauh pun

QasehSuci said...

Alamak... tersalah nama...bkn salah Qaseh.. salah Galaxy tab ni...heheh

Ce'gu JAERA said...

yaaa.. saya pun sukaaaa... terbaekk... betul juga kan.. kadang2 yang kita tak suka itu lah yang akan membawa hasil kegembiraan buat kita.. From Nothing to Something... (",)

Unknown said...

kan.benci melampau tandanya bakal sayang melampau.huhu

Unknown said...

nothing 2 something..bila cakap xde apa2 tu, maknenya ada ape2lah 2 yea..

Elly Jade said...

kak ngah..all d best ya
kak long doakan semua berjalan lancar :)

Kira Sakura said...

akak pulak rase nk nangis iffah nk gi operation nie.. T_T...

please take care tau...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

think +ve!

Dayang Deno said...

ifah nak buat pembedahan ya... semoga semuanya selamat.. deno tahu ifah kuat dan tabah...

ifah take care.. get some rest dear.. kalau tangan sakit rehat la, bimbang makin sakit pula... banyakkan rehat okey... :)

Anonymous said...

Good bye, genial alternative other :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers