CORETAN TERBARU NADH

Awas penyakit berjangkit

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Penyakit ni memang dah lama ada dan tiada penawarnya. Kecualilah dia sendiri berusaha nak ubah. Semua takkan dapat lari dari penyakit ini. Dia macam virus pulak. Memang cepat sangat merebak. Aku pun makin takut dengan penyakit ni. Memang penyakit ni tak bawak mati. Tapi kalau tak cegah awal takut melarat jadi.

Apa penyakit tu? Korang semua ada. Aku pun ada. Apa itu? Penyakit malas. Ya malas. Malas adalah satu penyakit yang berjangkit. Semua mesti dah angguk kan? Aku tahu. Sebab aku pun malas. Benda yang selalu aku malas buat ialah mandi. Jujur nya aku kebelakangan ni haha. 

Kalau hipokrit orang benci. Tapi tak adalah tak mandi sehari. Melampaulah tu. Kawan aku tak nak kawan dengan aku karang. =P Ni nak cerita pasal malas je. Aku ada terbaca satu pepatah M. Yunan. Dia kata malas adalah KUBUR bagi orang hidup.

Jadi adakah korang dan aku juga nak menjadi orang yang malas. Umpama mayat dalam kubur yang tak bergerak dan hanya kaku. Fikirkan.

Ps: Aku harap dia dah okey=)

11 comments:

H.J said...

mayat dalam kubur?mungkar nakir ada..tak pe..

mas saari said...

susah wooo hidup kalau malas!!

sergeant keroro said...

hehe, memang malas XD

p/s : siapa dia? keh3

Luqeem™ said...

selalulah rajinkan diri..hehe..

missina said...

jgn malas-malas,,,hehe,,

Sunah Sakura said...

ipah memang malas mandi...ari tu dia tak mandi masa kat umah i... err...

Suhaili Sarif said...

akak pn da mcm berjangkit dgn ipah

Mr.Thinker@Ali said...

malas wujud pada saya ketika berehat sahaja. bila berehat, terasa malas untuk lakukan pekerjaan lain kerana sedang menikmati kenikmatan rehat itu. dan juga, saya menganggap malas itu suatu perkara rehat kerana saya berusaha untuk tidak malas. hari2 penuh dengan pekerjaan, pembelajaran, tidak salah untuk saya malas (rehat) sebentar bukan? :D

JIJI YU said...

weh..mana ada penyakit malas tu berjangkit..

Jue said...

mls yg xley di lyn sgt =)

cik pulau said...

patut la ai malas.. berjangkit dengan yu.. haha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers