CORETAN TERBARU NADH

Degilnya aku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku terasa berat perut sekarang. Kenyang sangat sebab minum air tebu yang terbaik dari ladang. Sedap sangat. Aku jenis tak reti ikut pantang. Lagi pantang lagi aku buat. Haha.

Pantang pertama jangan makan dan bersulam air. 

Aku buat. Lepas tu perut sakit sebab kenyang air. Cepat kenyang cepat lapar. Degil betul.

Pantang kedua jangan minum air terus lepas makan.

Aku buat jugak. Sebab kalau pedas memang tak tahan dah aku. Telan bergelen-gelen air bagi meneutralkan rasa itu. Seksa beb.

Pantang ketiga jangan makan belacan dan kacang.

Itu adalah musuh kulit. Tapi tu yang aku makan. Suka kot. Haha gatal-gatal kulit muka ni.

Pantang keempat jangan usik kulit muka tu. Contoh jangan picit jerawat.

Oh tangan nilah paling rajin mengusik. Wakaka degil sungguh aku ni.

Banyak lagi pantang yang aku langgar. Makin orang halang makin dibuat kan? Selalu manusia macam tu. Samalah macam kanak-kanak. Jadi kadang-kadang kita kena menggunakan pendekatan yang lain untuk itu. Macam reverse psikology.

Aku degil. Sebab tu dapat anak murid degil. Adakah ini dinamakan karma?
Ps: Dia dah okey. Alhamdulillah =)


Luqman terima kasih tegur. Dah betulkan.

10 comments:

Suhaili Sarif said...

hahahaa..apesal sama je degil kita ni.hehe
tp ipah maintain kecik
akak maintain besar.wuuuu

p/s:alhamdulillah :)

~..Lesung Batu..~ said...

sama la kita..kekeke =p

sergeant keroro said...

memang degil pon. hehe XD

p/s : siapa dia tu?? huhu T.T

aimie amalina said...

wuuuuu..
okeh pas ni kalo nak nasihat cam ni..

"ha..minum la tebu tu bebanyak.."
kikiki =p



p/S: aah..nak nyibok gak cam boboi..sape die tu..heee

JIJI YU said...

perot ko boroi tak

Luqeem™ said...

ada ke reserve psikologi? hehe..

setahu sy ada reverse je..keh3

H.J said...

degil eh?berubah jadi baik la.jangan nakal2..ahaha

Mr.Thinker@Ali said...

p/s; Alhamdulillah.

suatu pantang larang kan nikmat sementara. sbb tu ramai org suka lakukan. mungkin. personal view saja. :)

ema maiziana said...

hohoho terasa la..kite pon cam gitu jgk..lagi pantang lg gatal tgn ;)

cik pulau said...

Sama lah. degil jugak..
haha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers