CORETAN TERBARU NADH

Dari Dapur Seri Iman 44

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Yeah akhirnya kami makan nasi. Sejak ayahku yang cerewet tak ada. Makan buburlah, roti dengan sup cendawanlah. Roti dan peanut butter. Sangat sadis kan? Padahal lauk banyak. Ibu dah prepare siap-siap. Bagi anak-anaknya tak lapar.

Sayang ibu!

Oh ya hari ni aku masak simple. Tapi not badlah. Ayam goreng kunyit bersayur. Saja letak sayur. Adik aku tak suka. Jadi aku nak menggalakkan sayur hijau dalam hidupnya. Hehe sembelit baru tahu!
Ayam goreng kunyit bersayur

Bahan:
Ayam dipotong kecil 5 ketul cukup
Kunyit
Garam
Sawi
Cili Merah
Lobak merah
Halia
Minyak

Apa yang korang kena buat? Goreng ayam dengan minyak sedikit. Separa garing je. Masukkan halia dan bawang. Tumis bersama ayam. Masuk sayur-sayur dan goreng-goreng. Siap. Tu je.

1 comment:

Sunah Sakura said...

oh rajinnyeeeeee masak~ :p

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers