CORETAN TERBARU NADH

Kenapa?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kenapa semua jadi begini? Kenapa aku je lain dari yang lain? Kenapa aku menderita sedangkan mereka tersenyum bahagia. Kenapa semua ni terjadi Ya Allah. Kenapa?




STOP!

Berhenti dari mengeluh. Sebab takkan dapat apa-apa kalau kau mengeluh. Cuba terima hakikat. Bukan kau je menderita. Ramai lagi. Tapi lagak macam kau seorang yang sakit. Kau seorang paling malang. Tolong jangan jadi lemah macam tu.

Allah takkan uji hambaNya jika mereka tak mampu menghadapi ujian itu. Percayalah. Berubahlah!!!

13 comments:

aiman said...

betul.. jgn mengeluh.. berubahlah..

"jangan kata kamu beriman sedangkan kamu belum diuji"

Suhaili Sarif said...

baik ipah :)

sergeant keroro said...

betul, Allah takkan uji kalau kita tak mampu.

bersabarlah.

p/s : the other me~

asamasin said...

like..

Wanz Mejuez said...

tabah menghadapi cabaran... >_<

JIJI YU said...

dah2 le mengeluh

cik pulau said...

betol..
ai jugak menderita..hahaha

H.J said...

berubah???

Wanz Mejuez said...

boleh tujukan lagu?

aimie amalina said...

hayooo...

chaayyoookkkk!
kak ngah kooooooaaaaTTT!

Mr.Thinker@Ali said...

ujian buatkan anda semakin kuat. untuk kuat, jangan mengeluh. :)

al-kisah said...

kita kne bersyukur klu kte diuji oleh allah cz itu tanda allah masih igt pd kita..

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam...


betui..mengeluh xkn ke mna..

yg pntg nawaitu kta betul..

n kita taw bersyukur...

n yg pling pntg..jgn mudh mengalah...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers