CORETAN TERBARU NADH

The other side of you

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kita semua ada personaliti. Ya semua ada. Tapi siapa yang tahu disebalik personaliti yang ada. Macam aku. Dalam ni mungkin korang nampak aku banyak cakap. Ada yang kata aku pendiam bila jumpa. Senyum seketika. Kalau lama kenal memang akan tahu yang aku memang banyak cakap.

Tapi ini bukan kisah aku. Ada korang dengar pasal  Jekyll and Hyde? Kira macam split identity. Ada korang pernah alami? Macam korang bercakap dengan diri sendiri. Ya orang nampak sebegitu tapi sebenarnya tak. 

The other side of you. Ada tak? Wujud ke orang macam ni? Sebenarnya ada penyakit sebegini. Ada seorang blogger yang tak aku kenali. Tapi aku ikuti blog dia. Ya banyak personaliti yang dia ada. Aku kagum. Tapi dia? Terseksa kerana the other side of him.

Hari ni aku jumpa lagi orang sebegitu. Tapi dia bukan berpenyakit. Tapi perwatakan berbeza ni muncul tiba-tiba. Tiba-tiba kita rasa dia sangat peramah. Kadang dia terlalu menjaga etika penulisan. Ada pulak masanya dia menjiwang.

Pelik kan manusia macam tu? Bagi aku tak. Ia terlalu unik. Macam aku. Tak semua kenal aku yang sebenarnya. Mungkin belum jumpa kau rasa aku ni sangat best bila berkawan. Tapi hakikatnya? Kadang personaliti kita akan bertukar tanpa kita sedari.

Bukan bermakna kita hipokrit tapi itulah diri kita. Kejap macam ni kejap macam tu. Mungkin kita tak PERASAN tapi orang sekeliling pasti akan perasan. Kalau korang rasa lain tu jangan pelik sebab tak mustahil kita ada banyak personaliti. 

Sebab tu orang kahwin bertahun-tahun pun tak cukup mengenali pasangan. Tu ada yang cerai berai tu. Ada yang mengaku masih tak kenal pasangannya walaupun dah lebih 30 tahun kahwin. Jadi jangan ingat kenal setahun dua dah rasa sangat kenal dengan orang sekeliling.

Ps: Jiran aku si Nadh tu banyak personaliti. Walaupun kenal tak lama, dah banyak aku tahu pasal dia. Nadh maaf ter...=P

11 comments:

Hafizin Jamil said...

oo..cikgu ipah ada banyak personaliti rupanya

fRaMe+LenSeS said...

tu dia aih.. siapakah dia.? siapakah dia.. :P

Unknown said...

tetibe aku rasa personaliti aku satu lagi penyantun jugak orgnya

Unknown said...

hahaa.kita agaknya emo..haha..xthulah orang fikir kita macam mana..

K said...

hehe, sape ni?? XD

p/s : boboi ngantok :P

al-kisah said...

bg sy xyah lar nk hipokrit n try to another person.buang mse jew.xpenat kew nk pura2?hahaaa.jd diri sndri kan bgus.btul x?

aamalinaazman said...

personaliti opah:
cakap byk
peramah
suke ketawa
tetibe nanes
pas tu.
blurr..
hahaha..adoii..

Sunah Sakura said...

i pulak? personaliti macam mana? err...

Elly Jade said...

nadh memang cmtu.haha

kt blog sonyap kt luaq kepoci.hehe
jgn marah nadh

ipah mmg senyap kt luar.wekkkk

missina said...

btul tu,,sbnrnya dlm diri kita ada baik dan jahat,,,ada gembira dan sedih,,,mood pun berbeza2,,,sbb tulah personaliti kita kdg2 berubah2,,,yg pntg jg terlalu berbeza dhler,,,itu psiko,,,hehe

aiman said...

sy juga byk personaliti..kot..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers