CORETAN TERBARU NADH

Tak boleh inai?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Haram! Baru ku tahu semalam. Tak sangka. Jahilnya aku. Ilmu agama kurang di jiwa. Tu pasal semakin banyak benda aku tak tahu. Bagus jugak dari langsung tak tahu. Inai di tangan haram. Semalam kita tahu laki tak boleh pakai inai sebab antara makruh dan haram.

Kali ni aku nak share dengan korang yang inai untuk wanita haram jugak. Rileks jangan terkejut. Inai yang berbentuk ukiran haram. Aku ada search semalam. Kalau korang tak percaya korang boleh tanya pakcik google. Dia sangat membantu. Ukiran inai itu dikatakan mirip TATOO. Jadi ramai ulama' mengatakan haram hukumnya memakai inai berbentuk ukiran. Dalam satu hadis juga ada menyebut pakailah inai di hujung jarimu sahaja. (Macam ni kot ayatnya) 

Betulkan aku kalau aku salah. Aku cuma post apa yang aku baca. Salah ulama' tu salah lah info aku. Sekian selamat beramal dan beribadah=)

 Post by,
Miss Ran 

3 comments:

Sunah Sakura said...

salam dear~ betul la tu...haram mengukir inai untuk yang Islam..lagipun menyerupai kaum lain kan...

yang dibolehkan hanya inai di hujung2 jari...:)

Unknown said...

wslm
mekasih..
bru tahu hehe betol2 myerupai india

MERAH said...

eh bukan boleh ke?

http://muamalat.islam.gov.my/fatwa-kebangsaan/hukum-pemakaian-inai-bercorak-mengikut-syarak

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers