CORETAN TERBARU NADH

Debat Blogger : Cinta tak mengenal usia.


ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
!!! erk !!!
Klik cepat sebelum 17/3
http://red-kamikaze.blogspot.com/2011/03/segmen-debat-blogger-2.html
 "Debat Blogger.. Satu segmen yang akan membincangkan tentang satu tajuk antara blogger... Bagaimana? Aku akan bukak satu tajuk dan kita akan berbalas pendapat melalui entri masing-masing.. Kita sama-sama suarakan pendapat masing-masing. Gunakan akal akan yang dikurniakan untuk berfikir. Pendapat anda, hujah anda, entri anda.. " - Mr. Kamikaze

Situasi yang telah si dia berikan:
Andaikan anda adalah seorang lelaki, dan memiliki pasangan yang usianya lebih tua. Semua orang di sekeliling sudah menganggap hubungan anda tersebut akan gagal. Tetapi, benarkah cinta itu tidak mengenal usia?

Hujah dari saya sebagai seorang perempuan tapi kena jadi lelaki kejap!:
Aku memang berpengalaman dalam bercinta orang yang lebih tua. Bahkan bukan datu dua tahun tapi lebih. Beza antara kami adalah sepuluh tahun. Terlalu berbeza? Tapi itulah, cinta memang tak mengenal usia. Ramai sudah mencemuh saya, kenapa pilih perempuan tua. Tak ada orang lain ke nak jadikan calon suami. Adakah saya nak kikis duit perempuan itu. Macam-macam tohmahan saya terima. Saya redha. 

Tapi soal jodoh siapa nak sangkal. Jodoh kami sangat kuat. Saya yakin cinta saya padanya adalah sejati. Bukan paksaan. Siapa kata saya berniat jadikan dia sebagai tempat untuk menampung saya kala saya kesusahan. Tak. Saya juga bekerjaya. Mampu menyara diri. Tapi perempuan ini membuka hati saya yang lama tertutup dek penangan cinta gadis remaja. Mereka mengajar saya bahawa cinta pada mereka hanyalah gurauan. Saya serik dengan cinta palsu mereka.

Pada pendapat saya, tak perlu kita nak persoalkan percintaan sebegini. Kita manusia hanya merancang. Jika sudah tertulis sejak azali dia adalah jodohku, walaupun menjadi suami kedua setelah suaminya meninggal atau bercerai. Bagi saya, cinta memang tak kenal usia. Bahkan cinta itu boleh membutakan. Siapa kata orang yang berusia tak layak bercinta? Cinta untuk semua. Jadi jangan memandang jelik orang yang bercinta dengan orang yang lebih tua kerna kerja ALLAH siapa kita nak halang. Sekian.=)
 Post by,
Miss Ran 

5 comments:

Mr. Kamikaze said...

http://red-kamikaze.blogspot.com/2011/03/ramai-yang-boleh-buat-rupanya.html

Miss Ran said...

erkk da bace=)

vaithis said...

batul kata u... saya sokong u....sebab saya pun bercinta dengan orang yang lebih tua juga... beza 11 tahun....dan follow u... jom join GA saya....

Miss Ran said...

erk sme la kite..tapi sy spoloh taun jek

hehe tgk dlu k

Anonymous said...

kwn sy jtuh cnta dgn prempuan umr lbih 30 thun dri dy... dy ckp sbb dy trtarik dgn akhlak dy... bkan sbb len... klau kjar hrta lmbat laon kta smua akn mty... tp klau kjar akhlak hdup pasti gmbra dnia akhirat...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers