CORETAN TERBARU NADH

Wahai adikku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Wahai adikku,
aku ingin bicara,
mahu bercerita,
mahu bertanya,
wahai adinda,
tahukah kau,
kandamu di sini,
ingin menasihati,
ingin menyedarkamu,
tentang tanggungjawab,
yang harus kau pikul,
kelak di kemudian hari,
sediakah kau tentang itu,
sudahkan kau tunaikan,
tanggungjawab anak?
jika sudah aku biarkan,
aku akan biarkanmu,
dengan cita-citamu,
cita-cita ayah ibu,
jangan kau lupa,
cita-cita mereka,
sangat besar,
jauh perjalananmu,
wahai saudaraku,
bangkit berjuang,
jika kau benar,
dalam jihadmu.
Post by,
Miss Ran 

6 comments:

Unknown said...

aku sebagai anak sulung mmg ade feel lah ngn entry ni

Unknown said...

erk bkn bgsu ke

Sunah Sakura said...

like lah~ saya sulong jugak~ :)

Unknown said...

tp sy bukan ank slung hehe

deeya said...

berat sebenarnye tanggungjawab seorang kakak .. takot tak terpikul (-.-")

Unknown said...

tula..kakak br belom y sulung

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers