CORETAN TERBARU NADH

Aku bangga dengan dosa aku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kata-kata ini aku petik dari FB. Satu dosa yang tidak akan diampunkan ialah berbangga dengan dosa yang dilakukan. Masyaallah. Nak tahu kenapa orang tu taip macam tu? Jawapan ada pada sebuah blog ni.

Aku malas nak share siapa empunya blog. Apa linknya. Cukuplah kita sama-sama muhasabah diri. Aku bukan baik sangat. Tapi aku tak pernah berbangga kalau aku buat dosa. Serius budak ni memang umpama tin kosong. Main tulis sedap hati je. 14 Tahun umurnya.

Memula bukak blog dia nampak BUAH DADA. Ye agak seksi tayang lurah. Background gambar tu jugak. BANYAK! Title entry panas. 'KESAH APE AKU BUKAN VIRGIN'. Adik ni lupa agaknya agama dia. Mesti tulis entry tengah marah. Ramai rupanya dah buat entry. Aku search penuh blog tulis pasal dia. Hurmmm.

Aku ceritakan sikit apa yang dia taip ye. Sabar. "Aku dah pernah main. Atleast aku jujur dengan korang. Ada ke orang nak mengaku dia dah tak ada dara? Atleast aku ada maruah diri." Macam tulah kot ayatnya. Sekali baca aku terus hafal. Pelik.

Seperti biasa ada yang sekutu dengannya menyokong. Wah bangga kita tak ada dara. Yang malang sekali kita bangga dengan dosa besar yang kita lakukan. Ada pulak komen 4 tahun akan datang kau akan operate muka kau sebab post ni.

Tulah kita kena berbicara mengikut hati dan ditapis melalui akal. Aku pun akan malu kalau tiba-tiba cerita lama diungkit balik. Serius tak faham apa yang dimaksudkan maruah mengikut dia? Aku harap budak tu sedar yang dia tersasar jauh. Jangan nak kutuk tapi nasihatinya agar dia tak tersimpang lagi jauh.

Untuk kalian, sama-sama kita fikir sejenak. Berapa dosa kau buat berapa kali maksiat? Sekian.

5 comments:

Sunah Mohammad said...

jangan sampai Allah tutup hati kita dari hidayah...

ツlala chanღ said...

lala bwu bca td huhu mmg gilak la dak nie hehe

btw i`m first comment here YEA!!!!(bangga)

meh,mieramir said...

wow . can i get her link, please . because , im 14 too .

mas saari said...

bongoklah budak ni...huhhh!!

Amira Chan said...

Astaghfirullah.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers