CORETAN TERBARU NADH

Kecewa sangat-sangat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Tak sangka air mata akan bergenang hari ni. Rasa macam nak maki. Tak sangka boleh dianggap karya aku tak original. Penat lelah kerah idea. Alasan ID BLOG dan ID FB tak sama? Sedih tak terhingga. Kepada pihak terbabit saya sangat kecil hati. Saya penat tulis karyua itu. Hasil nukilan saya. Buat apa saya nak ambil hak orang dan masuk pertandingan. Umpama mencuri idea dan menang atas hak orang lain. Hei saya tak bodohlah. Say kenal hasil karya saya. Sampai hati mereka!

Saya sangat kecewa dengan pengurusan pihak tersebut. Sumpah tak nak masuk contest yang anda anjurkan. Anda dah hancurkan hati saya. Bakat yang saya ada ALLAH yang bagi. Saya tak kisah tak menang. Tapi kenapa batal atas sebab saya disyaki mencuri hak cipta orang lain? kenapa tak buat semakan blog dan ID. Kat FB terang-terang letak link blog ni. Memang saya yang tulis. Memang saya post banyak kali kat sini. Sebab saya yang karang. Sangat tak logik bila gagal masuk sebab curi hasil karya orang lain.

Saya menyesal masuk. Memanglah tak menang tapi biarlah saya bertanding secara berhemah. Alasan tak munasabah. Kenapa tak inbox tanya blog ini blog saya ke apa ke. Kenapa kena beritahu batal dan umumkan terus pemenang. Kalau awal-awal beritahu saya boleh terima. Kira tak menang lepas bertanding. Bertanding pun belum sah gagal. AWAK MERENDAHKAN BAKAT YANG SAYA ADA. Anda berjaya menghancurkan hati seorang wanita. TAHNIAH! Tangisan hati saya khas untuk ANDA yang menghancurkan sekeping hati yang tak berdosa. Saya sangat KECEWA! SAYA IALAH MISSRAN AKA HAFFI HAFEEFA!!!


 Post by,
Miss Ran 

11 comments:

honeymadu said...

T^T bersabar ea.. sape la yg kejam buat awk camtu.. HM pun suke post2 karya HM byk kali, kat FB, kat blog.. T^T

Unknown said...

erm ada la fan page tu
tkpelah tkde rezeki la kot
sakit hati ttp ade

agakla..takkn name nak jaja ke sne sini

cacing said...

uih.. sape berani sakitkan ati miss ran ni.. dia bajet dia bagus sangat ke?? ish.. caicng takleh tol tgk orang macam ni... agaknya orang macam ni dah lama takmakan penyepak manusia saiz 8setengah ni... ..

Unknown said...

cacing wek..geram ni...adela
dia slh kot..igt kita main ciplak2 je

sabo jekla

Cik Yaya said...

kesiannyaaa kamu..huhu

Unknown said...

erm agakla yaya=(

Naniey TJ said...

geram btl aq bce.... dia dengki la tu, dia xleh tls cm ko.... tu yg dia kondem ko....

khas tuk pihak tu
ko bajet ble dh bt contest pndai sgt la nilai org????... weh, aq knl la kwn aq... stkt nk msk contst hampeh ko tu xpyh dia nk ciplak2.... dia ada gaya pnulisan sndri.... ko tu yg t'over m'nilai..... baik jgn bt contst la... dpt dosa je sktkn ati org yg msk......

sori la ek pah... maki2 kt blog ko... aq klu geram mmg la... rse nk maki lbh lg...tp nsb baik aq sabo... aq rse baik ko tygkn je nme pihak tu... biar smua thu 'kpndaian' dia mnilai..... emo skjb ble karya kwn i d p'tikaikan

Unknown said...

erk nan rilek la..die kate aku ciplak dr blog ni..nama kat fb n sini kan lain..aku da post kat die..taktaula pihak tu bace ke tak..malas heboh2..biala..y pntg msih ramai hargai akunye nukilan...stakat contest adiah tak berapa baik aku post kat sini...puas ati-) sayembara tu rugi tak bagi puisi yang tu=) kalau tak kene cop penciplak lg

Naniey TJ said...

dia tu yg ptt siasat btl2... tnye la dlu kot ye pon... sska suki nk cop org pehal....

Anonymous said...

Haffi Hafeefa : bukan niat kami untuk menuduh karya anda sebagai tidak original...kami tidak tahu menahu ada kalangan anda yang menulis blog...tambahan pula dalam karya anda tiada pun disertakan nama blog...so kami guna google sebagai caria...n untuk membuktikan karya asli atau tidak..hasil carian kami,blog xde kena mengena dengan nama yg karya..kami bukanla tidak berhati perut...ada 2 org penulis blog yg mempertahankan karya mereka kepada kami dan kami akur dan mereka juga dikira pemenang..kenapa anda terus nak blame kami?sepatotnya anda terangkan pada kami nama blog anda..kami akan pertimbangkan...kalo xnak masuk contest kami lagi,terpulangla..kami x paksa...dan jangan sesekali tuduh kami merendah karya org lain,..kami amat menghargai karya anda jika anda membela diri...seperti Permata Ama dan Ct Nazariah,kami tetap berikan hadiah sebagai tanda penghargaan!! tolong bincang dengan pihak kami dahulu sebelum nak publish kesalahan kami kepada umum untuk di kutuk walaupun anda x publishkan nama kami..adakah semua org terlalu sempurna??kami tinggalkan komen disini sbb kami prihatin dgn fans2 kami..kalo kami x hargai karya anda,kami x mungkin ruangkan masa nak komen kat sini..kenapa ada fans yg alami masalah yg sama (seorang darinya adalah penulis profesional) boleh bebincang dengan kami dan terima segalanya dengan terbuka,tapi tidak anda??kalau nak jadi penulis,kenala professional lalink..anda pn tau yg menilai karya pun mgkin bukan golongan TERNAMA,so xperlu kot sampai rasa nak maki2..lagi pula kami dah jelaskan,dan nak jelaskan SEKALI LAGI...kami bukanla tidak berhati perut,setiap kesalahan kami terima dan bersedia untuk berbincang..TQ-S.A

Unknown said...

dia da mintak maaf..oke

tak payah bermusuh..

aku kecik ati je

tak pernah nak tuduh2 orang

cume kesal dgn pengurusan beliau

aku tak mention nama sbb tak nk bergado2

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers