CORETAN TERBARU NADH

Aku lemah

Aku tak tahu kenapa aku boleh tewas dengan perasaan aku sendiri. Setelah macam-macam aku lalui sejak accident hari tu. Aku ingat dah cukup kuat. Dah tak nak susahkan orang. Tak nak bagi orang risau.

Tapi apa yang pasti aku tewas. Tangisan yang lama aku tinggalkan singgah kembali. Susah nak raih kepercayaan orang. Nampak muka orang jahat ke? Serius aku sedih dengan layanan mereka.

Bukan aku mintak accident terbakar. Bukan aku sengaja bakar kad pengenalan aku. Bukan aku sengaja tak nak buat kad. Siapa nak buat dengan muka tak macam orang ni? Semua bukan aku yang nak. Takkan tak ada rasa timbang rasa sikitpun?

Aku kecewa. Kecewa dengan sikap mereka. Kecewa dengan aku yang lemah. Sebab diorang aku terpaksa susahkan orang lagi. Mintak bantuan kat orang bukan satu perkara senang. Malu tetap ada. Aku kecewa! Kerana duit airmata mengalir.
Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

Ainul Hayat said...

Sabar banyak-banyak ye Iffah. Sume ni ada hikmahnya. Harap dipermudahkan segalanya.

Unknown said...

sabarlah..ni semua ujian.. insya allah ada hikmah disebalik semua yg berlaku.. =)

aDisH.sHidA said...

sabar ye iffah.....akak harap iffah tabah..xnak nangis2...nak iffah mcm mlm tu...ketawa...senyum riang

byk2 kan doa ye iffah moga dipermudahkan segala urusan iffah

Unknown said...

mana iffah yang aku kenal dulu ek..die dah tak tulis blog ke

Elly Jade said...

ipah sayang
kak long love u...

Unknown said...

sabar ye..
mesti ada sesuatu yang indah untuk kamu di depan sana..:)

Oh Oeya said...

As salam.
Singgah sini..
Follow sini.. 1695
U r in my list..

Mengenali blog ini dari blog tersohor DTS @ Che Mat Gebu.. Salam kenal :)

Kalamhati said...

Come on iffah..dunt be!
tak semua hati2 diluar sana tu putih dan bersih..
sabar itu sangat2 cantik dan indah bagi mereka yang 'bersabar utk sabar'..=)

aamalinaazman said...

kak ngohhhhhh!
sape buat kak ngohhhh nanis ni haaa
meh sini nak babap dieee

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers