CORETAN TERBARU NADH

Tamakkah aku?

Situasi 1:
Aku ada member rapat. Satu hari dia menjauhkan diri. Aku tak tahu mana punca. Aku nampak dia rapat dengan orang lain. Aku cemburu. Aku tak suka tengok keakraban tu. Tamakkah aku ingin milikinya seorang diri. Tak nak kongsi.

Situasi 2:
Aku ada kawan lelaki. Aku dengan dia rapat. Aku ambil berat pasal dia. Semua aku nak risau. Tapi sekarang dia ada makwe. Aku tak dapat buat macam selalu. Sebab aku rasa bersalah dengan makwe dia. Tapi aku kalau boleh tak nak hilang dia. Tamakkah aku?

Situasi 3:
Aku ramai kawan. Aku suka kawan dengan diorang. Tapi aku serba salah bila mereka bergaduh sesama sendiri. Aku tak tahu nak pilih mana untuk menangkan. Sebab aku sayang semua. Tamakkah aku?

Ni kes biasa kita dengar, lalui dan perhatikan. Seperti biasa tiga-tiga situasi tak ada kaitan dengan aku. Yang aku nak tahu apa jawapan korang? Aku tak nak bagi jawapan dan pandangan aku sekarang. Kepala tak rela berfikir hehe. Selamat menjawab ;-)

Ps: Dia arggghhhh!
Published with Blogger-droid v1.7.4

13 comments:

aimie amalina said...

kekeke
bagussss!
x yah pk taw.. ai likeeeeee
heheheh


opah. tamo jwb la sebb dh jwb semlm..hahahaha =p

Umie Artoqiemie said...

situasi satu macam kawan aku.. dia tak suka aku rapat ngan org lain :p tapi aku memang sayang dia macam sahabat paling ohsem, sikit pun xde rasa nak jauhkan diri..

Cik Tetra said...

heeee..cool je.. :)

Sunah Sakura said...

bukan tamak...tapi sayang...

budak penjara said...

aku kah laki yg ko maksudkan..terharu aku..haha

weh..bukan banyak peminat la..ramai peminat..haha

lagi 1..ko dh x cam aku ke cmne ni??nmpk cm ko blurr je skang ni..hoho

JIJI YU said...

woit budak penjara..ko takyah pasan..

Rozuan Ismail said...

bukan tamak.tapi teringin

msredcheesecake said...

akak pun selalu rasa cam tu masa muda2 dulu... tamak kan kasih sayg... pengalaman ajar kita supaya benarkan org yg kita sayg bahagia dgn cara dia sendiri dan kita jgn selfish dlm persahabatan

cik pulau said...

tamak ke hah??

tanya balik...hahahha

fRaMe+LenSeS said...

pernah jeles meles ni dlu. hehehe

maszull said...

assalamualaikum iffah...betul tu x payah fikirkn....:)

FaKArePa!n said...

mrh btol ostad jiji dgn budak penjara.. heheh

tamlegend said...

Situasi 1: cemburu tanda syg...kejar la dia

situasi 2: kadang menyerah kalah tu bukan tanda kita kalah...

situasi 3: memang susah nak berlaku adil...


hehehehe...ketiga2 situasi jawapannya tak sama...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers