CORETAN TERBARU NADH

Siapakah kanak-kanak itu?

Banyak orang meneka. Siapakah budak dalam gambar. Ada kata anak jiran. Anak buah. Anak orang. Haha Jiji teka betul dan tepat sekali. Itulah Aisyah yang disebut-sebut. Dua tahun sebulan kot umurnya. Si ketot yang banyak cakap.

Hari ni banyak lagu dia nyanyi. Dah bosan sangat agaknya. Aku nak cerita pasal gambar atas ni. Ecah tengah berbedak aka berdebu. Siapa dia tiru ni? Kitorang perhati je dia berbedak. Siap tengok cermin lagi. Rupanya tiru onni dia.

Onni pergi kerja pakai bedak. Onni tu panggilan untuk nenek dalam bahasa jepun kalau tak silap. Sebab ummi tak reti berbedak macam tu. Sekali tengok dia dah boleh belajar. Ye kanak-kanak belajar melalui peniruan. Sebab tu kita kena tunjuk contoh yang baik.

Tak mustahil kanak-kanak boleh rogol orang sebab banyak sangat terdedah dengan benda yang tak elok. Serius tak tipu. Korang sila mainkan peranan. Jangan nak tunding jari je. Masalah ni dah berlaku dan makin banyak kalau tak cegah dari kecik. Fikirkan.

Ps: Dia buat aku rasa serba salah. Sorry!
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 comments:

JIJI YU said...

olololo tomeynyo

merahitujambu said...

wah kemain lagi tau berbedak..hehehe

msredcheesecake said...

Kadang2 terbuat benda salah depan anak, susah nak cakap jgn buat kalau kita sendiri buat....

aimie amalina said...

alolololo
ecaaaaahhhh
pi bedakkan cik de
hehehe

Naniey TJ said...

hahahaha... aq ingtkn tiru ko... bkn dlu ko ske b'bdak ke pah???

Naniey TJ said...

lpe nk tls.... nsib baek b'bdak je... klu b'liptik, b'eye shdw, b'celak.... cmno la..... hahahahaha..... stuju ngn ko.. bdk2 mmg bljr dr pniruan... someone yg aq knl ske tgnkn anak2 dia.... sl;h skt mrh n krp pukul.... ank2 dfia skrg da x thu nk bza btl @ slh.... slp skt pkul kwn, pkul adik dll.... ksian... klu nk iktkn, bkn slh diorg jd cm tu... tp role mdel diaorg da mmg cm tu.... so, moral: 1. tnjkkn lah amaln yg baik dpn anak2 spy ank2 jge m'jd org baik2 ble bsor.... 2. bkn snng nk didik manusia... slp skt...blh rosak smpi tuo

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers